به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در همایش تجلیل از خیران شهرستان اهر بابیان این‌که احسان و انفاق سرمایه‌گذاری معنوی است، اظهار داشت: قدم گذاشتن در مسیر کار خیر اجر اخروی و معنوی دارد و هر کسی هم می‌تواند کار خیر انجام دهد اما مهم این است که خیرین به دنبال یاری کردن مستمندان و نیازمندان واقعی باشند.

وی افزود: گذشته مردم شهرستان اهر مملو از دین‌داری و خیرخواهی است و این مردم به خوبی ثابت کرده‌اند که در دفاع از دین اسلام و حمایت از فقرا و نیازمندان ید طولایی  دارند و با نگاه به گذشته پر افتخار اهری‌ها این ادعا قابل اثبات است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر با ذکر اینکه کمیته امداد بر اساس اندیشه دینی و فقهی امام خمینی(ره) و با هویت دینی، مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و … تاسیس شده است، گفت: کمیته امداد منشاء تحول دینی و فرهنگ‌ساز احسان و نیکوکاری در جامعه است و این نهاد توانسته کرامت انسانی محرومان و مستضعفان را حفظ کند.

بگلری، اشتغال و خودکفایی و فرهنگی را از شاخص‌های اولویت‌دار کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: برای این‌که بتوانیم بر معضل فقر فارغ آییم باید به شاخص‌های اشتغال و خودکفایی و فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۰۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر هستند، افزود: به عبارتی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد اهر هستند که این تعداد مددجو شامل ۱۰ درصد جمعیت شهرستان اهر می‌شود و این جمعیت حدود ۹۸۰ مددجو در روستاها ساکن هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر اضافه کرد: خدمات‌رسانی به ۹۸۰ دانش‌آموز نیازمند، ۸۳ نفر دانشجو، پرداخت بیمه اجتماعی برای ۵۸۰ نفر، ارائه خدمات به ۸۳ نفر بیمار زمین‌گیر، پرداخت حق‌بیمه پایه و تکمیلی ۴ هزار و ۲۷۱ مددجو، ارائه خدمات به ۲۰۳ کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه، پرداخت هزینه درمانی یک هزار و ۳۰۸ مددجو، گره‌گشایی از مشکلات یک هزار و ۲۵۰ مددجو، تامین جهیزیه ۱۸۴ نوعروس نیازمند با همراهی خیرین را از جمله اقدامات کمیته امداد اهر است.

بگلری در ادامه از پرداخت ۴۹۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه رفع حاجت به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اهر در سال‌جاری خبر داد و گفت: حمایت از ۲۱۷ کودک یتیم و ۵۸۳ فرزند محسنین از دیگر محورهای فعالیت کمیته امداد اهر است که برای تمامی خدمات حمایتی از مددجویان در سال‌جاری ۱۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم بخشی از آن را خیرین و بخشی دیگر از طریق اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشارکت و همراهی سپاه ناحیه اهر نبود نمی‌توانستیم در احداث مسکن مددجویی در شهر و روستاهای شهرستان اهر موفقیت به دست آوریم، گفت: در طول سال‌جاری ۱۸ واحد مسکن مددجویی در روستاها و ۳۴ واحد مسکن مددجویی شهری با مشارکت سپاه ناحیه اهر احداث کرده‌ایم و ۱۵۸ مورد نیز تعمیرات داشتیم که مجموعاً برای این مساکن احداث و تعمیری یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر همچنین از ایجاد ۲۸۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از محل بودجه تبصره ۱۶ برای مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: امسال برای طرح‌های خودکفایی و اشتغال مددجویان کمیته امداد اهر بیش از ۷ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که پرداخت این میزان تسهیلات در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

بگلری بابیان اینکه کمیته امداد اهر تولیدات فرش دستباف مددجویان را به عنوان واسطه به فروش می‌رساند، گفت: امسال ۶۷۹ تخته فرش دستباف مددجویان به متراژ ۳ هزار و ۸۲۰ مترمربع با همراهی کمیته امداد اهر به فروش رفته و درآمد ناشی از آن به حساب تولیدکنندگان واریز شده است.

وی با اشاره به همکاری ۷۴۴ حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد اهر گفت: ۹۲۲ خیر در رابطه با تامین نیازهای محسنین با کمیته امداد اهر همکاری می‌کنند و اگر مجموع خیرین شهرستان اهر را با احتساب صندوق‌های صدقات در منازل و مغازه‌ها حساب کنیم ۲۴ هزار و ۸۴۴ خیر نیکوکار در اهر داریم.

عزت قهرمانی‌فرد، ایرج نجاتی، رضا شریفی، حیدر خسروشاهی، اکبر جعفری، فاطمه سلطان‌رزمجو، علی حیدرزاده، مصطفی احمدزاده، ابراهیم فتح‌الله‌زاده، صولت همت‌جو جوبند، جواد اسماعیل‌زاده، ابوالفضل موسوی‌اقدم، زینب نعمتی، غلامرضا مستی به نمایندگی از ۲۰۳ خیر حامی مددجویان کمیته امداد تجلیل شدند.

انتهای پیام/