به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر خضوعی، روزنامه‌نگار پیشکسوت اهری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات اهر با اشاره به اینکه تولد هر نشریه و رسانه همانند روشن‌شدن چراغ جدید در جامعه است، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی نشریات با مشکلات متعددی روبرو هستند و مخصوصاً در شهرهای کوچک نشریات مکتوب چالش‌های متعددی دارند.

وی افزود: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اهری از بابت چاپ نشریه و یا انتشار اخبار نه تنها درآمدی ندارند بلکه برای انعکاس اخبار و رویدادها از جیب ‌شان هزینه می‌کنند ولی در کلان‌شهرها وضعیت متفاوت‌ است چون نشریات در شهری همچون تهران تشکیلات مستقل دارند و هیئت تحریریه آنها حداقل ماهانه حقوق مکفی می‌گیرند.

این روزنامه‌نگار اهری با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر در نام‌گذاری خیابان به نام مرحوم رحیم غفاری و محمد طاهر قراجه‌داغی از بنیان‌گذاران روزنامه‌نگاری در اهر گفت: با نام‌گذاری خیابان به نام مرحوم رحیم غفاری و محمد طاهر قراجه‌داغی، اولین‌باری بود که به مطالبات و درخواست روزنامه‌نگاران و خبرنگاران پاسخ مثبت داده شد و با این نام‌گذاری به خواست اصحاب رسانه احترام گذاشتند.

خضوعی بابیان اینکه هجمه‌ها و فشارها‌ به رسانه و مطبوعات آسیب وارد می‌کند، گفت: اگر بخواهیم خلاصه بگوییم مطبوعات و رسانه رکن مستقل در جامعه است و اساس وظیفه مطبوعات و رسانه کمک به عمران و توسعه کشور، آگاه‌سازی مردم و فرهنگ‌سازی و نقد مسئولان و قدرت است و در واقع عمل به این وظایف بستگی به محیط و قدرت رسانه و مطبوعات و تجربه و توانایی های حرفه ای آن دارد.

وی با ذکر این‌که مسئولان در مطالعه نشریات و پاسخگویی به مطالبات عمومی اقدام عملی ندارند، افزود: یکی از مشکلات مطبوعات ما بحث مخاطب است و این ایراد از جانب خود ماست چراکه باید بدانیم مطلبی که می‌نویسیم مخاطب‌مان چه کسی است. بعضاً پیش می‌آید مطلبی در نشریات و رسانه‌ها منتشر می‌شود که مخاطب خاص خود را دارد اما مخاطبان مطالب نشریات و رسانه‌ها نه تنها مطالعه نمی‌کنند بلکه هیچ اطلاعی هم پیدا نمی کنند هرچند در تاریخ ثبت می شود.

این روزنامه‌نگار اهری بر لزوم همکاری روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در جهت تقویت نهاد مطبوعات و در امان نگه‌داشتن مطبوعات از آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران امانت‌دار پایه‌گذاران نشریات و مطبوعات هستند و اگر می‌خواهیم زحمات ما فراموش نشود و جامعه قدردان باشد ابتدا باید خودمان زحمات و تلاش‌های گذشتگان را تبیین کنیم و سپس انتظار داشته باشیم فعالیت‌های خبری‌مان دیده شود.

خضوعی با تاکید بر این‌که همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در راه‌اندازی موزه‌واره مطبوعات ارسباران در اهر، زمینه‌ساز برپایی موزه مطبوعات ارسباران است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد راه‌اندازی موزه مطبوعات ارسباران در یکی از خانه‌های تاریخی اهر باشیم.