به گزارش اهرامروز، مرکز آذربایجان شرقی این کتاب سومین اثر هنرمند اهری است با موضوع سبک زندگی پدران و مادران شهدای منطقه ارسباران با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در آیین رونمایی از کتاب قاب سرخ گفت: سال گذشته قول داده بودیم از چاپ کتاب قاب سرخ اثر سعید قاسمی حمایت کنیم و بسیار خوشحال هستیم که توانستیم به وعده‌مان عمل کنیم.
امیر دریادار رضا عباسی افزود: تصمیم داریم تا در باغ موزه دفاع مقدس ۲۱ اِلمان ویژه برای هر یک از شهرستان‌های استان نصب کنیم.

فرماندار اهر هم در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب قاب سرخ بخشی از فرهنگ‌ بومی و تاریخ قره‌داغ را ثبت کرده است اظهار کرد: ثبت وقایع و آداب و رسوم و فرهنگ بومی به‌ صورت مکتوب در این کتاب به‌ عنوان سند تاریخی محسوب می شود چرا که شخصیت‌های معرفی شده در کتاب و یا سبک زندگی شان دیگر وجود ندارند و یا تغییر کرده اند.
غنی زاده از تدوین کتاب شعر ادب مقاومت خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از اشعار در وصف مقاومت است که سعی می‌کنیم همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شود.