به گزارش خبرنگار اهرامروز، عیسی اسدی در جلسه مشترک میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران با موضوع ” تبریز ۲۰۱۸ ” و روستاهای هدف گردشگری شهرستان اهر با اشاره به اینکه مسئولیت اجرایی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ در این شهرستان بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری اهر آماده تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستاها بوده و سعی داریم تا در صورت همکاری دهیاران و شوراهای روستایی، روستاهای اهر را در سایت گردشگری معرفی کنیم.

وی از آماده‌سازی استندهای تبلیغاتی جهت معرفی روستاهای گردشگرپذیر شهرستان اهر در محورهای گردشگری خبر داد، افزود: شهرستان اهر متشکل از شهر و روستاهاست و صرفاً اقدامات ما در راستای ” تبریز ۲۰۱۸ ” به شهر اهر منتهی نمی‌شود.

دبیر ستاد اجرایی ” تبریز ۲۰۱۸ ” در اهر ادامه داد: برخی اقدامات را شهرداری اهر در سطح شهر اهر اعم از مبلمان شهری و سامان‌دهی محیط شهری که جزو وظایف ذاتی شهرداری اهر است را انجام داده‌ایم البته از طرفی هم برخی مسائل در جهت گردشگر پذیری نیازمند آموزش همگانی هستیم.

اسدی بابیان این‌که ریالی از اعتبارات ” تبریز ۲۰۱۸ ” به شهرستان‌ها و روستاها تخصیص نیافته است، گفت: واقعیت این است که اعتباراتی در زمینه اجرای برنامه‌های ” تبریز ۲۰۱۸ ” دریافت نکرده‌ایم ولی برای این‌که شاهد تحرکات و پیشرفت‌هایی باشیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شده و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با عنوان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت پاک و درآمدزاست اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌ها صرفاً نباید به زمان ” رویداد تبریز ۲۰۱۸ ” منتهی شود بلکه مجوزهایی که در این خصوص صادر شده یا خواهد شد قطعاً تا به نتیجه برسند زمان‌بر خواهد بود ولی می‌توان از ظرفیت‌های تبریز ۲۰۱۸ برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استفاده کرد.

قائم‌مقام شهردار اهر با تأکید بر اینکه در بحث جذب گردشگر و گردشگر پذیری باید نگاه‌هایمان را تغییر دهیم، تصریح کرد: تا زمانی که نگرش‌ها به گردشگر و گردشگری محدود باشد نمی‌توانیم ادعا کنیم که فلان و بهمان کار کرده‌ایم و موفق شده‌ایم این‌طور نیست بلکه نگاه‌های محدود و تنگ‌نظری‌ها جزء این‌که مانع از اقامت و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی اهر می‌شود نتیجه‌ای ندارد.

اسدی همچنین از تعیین محورهای گردشگری در راستای ” تبریز ۲۰۱۸ ” در شهر اهر خبر داد، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای جذب گردشگر یک‌طرف قضیه است و طرف دیگری که بسیار مهم به نظر می‌رسد چگونگی رفتار و میزبانی از گردشگران است، نباید کاری کنیم که گردشگران از سفر به شهرستان اهر پشیمان شوند در حالی که اهر شهری فرهنگی و تاریخی است و با فرهنگ‌سازی می‌توانیم فرهنگ غنی و اخلاق‌مداری‌مان را به گردشگران انتقال دهیم.

دبیر ستاد اجرایی ” تبریز ۲۰۱۸ ” در اهر در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در ورودی‌های شهر اهر برپا می‌شود، یادآور شد: ما ضمن این‌که تفاوتی بین شهر و روستا قائل نیستیم از روستاییان هم می‌خواهیم کسانی که صنایع‌دستی فعالیت دارند خود را برای حضور در این نمایشگاه‌ها آماده کنند و این هدف در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی است.