به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با اشاره به اینکه اهر از نظر منابع آب کشاورزی جزو شهرستان‌های پر چالش آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: امسال از لحاظ تأمین آب کشاورزی شهرستان اهر بسیار سخت سپری شد و با مدیریتی که در قالب شورای حفاظت از منابع آب انجام گرفت توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۹۸ از نظر منابع آب کشاورزی سالی سخت در پیش داریم و به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که از هم‌اکنون باید به فکر تأمین منابع آب کشاورزی باشیم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: یکسری از مسائل و مشکلات شهرستان اهر در بخش کشاورزی و حوزه‌های زیرمجموعه آن در شهرستان قابل‌حل نیست و بایستی از طریق ادارات کل استانی اقدام شود.

محمودی بابیان این‌که در سال ۹۶ و ۹۷ شهرستان اهر در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در رتبه نخست آذربایجان شرقی قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و این مهم با همت دستگاه‌های ذی‌ربط تحقق یافت.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداخت‌شده حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی بوده است و می‌بایست تلاش کنیم تا تسهیلاتی که در قالب سهمیه به شهرستان اهر در حوزه‌های مختلف تخصیص می‌یابد جذب کنیم.

رئیس کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه بیشتر مراجعات روستائیان به دستگاه‌های دولتی محوریت ایجاد سدهای معیشتی برای بهره‌وری بیشتر از آب‌های روان است، گفت: کشاورزان روستایی حتی گفته‌اند اگر لازم باشد تعهد هم می‌دهند تا آب‌های روان در فصل بارندگی‌ها بی‌هیچ استفاده‌ای هدر نرود.