به گزارش خبرنگار اهرامروز، حیدر شهنازیان، در بازدید فرماندار و نماینده مردم اهر و هریس از نظام‌مهندسی ساختمان اهر به مناسبت روز مهندس با اشاره به اینکه نظارت بر ساخت و سازها شهرستان‌های ورزقان، هوراند، کلیبر، خداآفرین و بخش‌های خاروانا و آبش احمد از وظایف نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر است، اظهار داشت: نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر به مرکزیت به‌تمامی امور مهندسی در این شهرستان‌ها و بخش‌ها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: کلیه هزینه‌های نظارتی در منطقه مستقیماً به‌حساب نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر واریز و بعد از اینکه ۵ درصد مبلغ به نظام‌مهندسی اختصاص می‌یابد و مابقی در بین ۱۶ مهندس تقسیم می‌شود.

رئیس نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر افزود: بعضاً چنین در جامعه القاء می‌شود که نظام‌مهندسی پول اضافی می‌گیرد اما برای متر هر نقشه ۲۲ هزار تومان پول گرفته می‌شود که با احتساب نظام‌مهندسی این پول به ۱۷ قسمت تقسیم می‌شود.

شهنازیان بابیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر ۱۳۰۰ نفر عضو و ۳۰۰ مهندس پروانه دار دارد، گفت: به دلیل رکود در بازار مسکن امسال تنها ۴۰ هزار متر نقشه برای ۱۳۸ ساختمان توسط مهندسان اهری امضاءشده البته این تعداد ساخت و ساز طی سال جاری در شهری همچون اهر بسیار کم است به‌طوری که برای هر مهندس حتی نصف ساختمان هم نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: با وضع موجود سرجمع درآمد مهندسان اهری طی سال جاری نزدیک به صفر است.

رئیس نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان اهر با تأکید بر اینکه نظام‌مهندسی در قابل ساختمان‌هایی که بر احداث آن نظارت نداشته مسئولیتی ندارد، گفت: در صورتی که ما بر ساختمان نظارت می‌کنیم و مالک تخلفاتی در ساختمان انجام داده در این زمینه نظام‌مهندسی برای ساختمان مذکور پایان کار صادر نمی‌کند.