به گزارش اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی آروین در شهرک صنعتی اهر با تبریک هفته جهاد کشاورزی به فعالین این حوزه و کشاورزان بابیان اینکه زمانی بود در شهرستان اهر کشاورزان حسرت سردخانه را می‌کشیدند، اظهار داشت: آن زمان که سردخانه‌ای در اهر وجود نداشت و هر کسی که وارد اهر می‌شد از این بابت تأسف می‌خورد که نتیجه آن این بود که میوه‌ها کنار جاده می‌ریختند اما با تأسف خوردن کاستی‌ها جبران نمی‌شود.

امام جمعه اهر افزود: خوشبختانه امروزه به همت دولت و دولتمردان، نظام جمهوری اسلامی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این بابت بخشی عمده‌ای از کمبودها رفع شده که موجب شده تا از دسترنج کشاورزان و باغداران زحمت‌کش حداقل نگهداری شود.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به خودکفایی و تأمین نیازهای کشور در داخل نیاز به جهاد همگانی داریم و اگر اینکه قرار است تا به بیگانگان متکی نباشیم بایستی در تمامی امور ” جهادگر ” باشیم، ادامه داد: برجام به‌خوبی نشان داد که کشورهای غربی با هویت ایرانی اسلامی، دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ما مشکل‌دارند و در سخت‌ترین شرایط ایران را تنها می‌گذارند و از طرفی تلاش می‌کنند تا کشور ما را به ۴۰ سال قبل که سیطره داشتند برگردانند.

حاجی‌زاده، جهاد اقتصادی و جهاد مدیریتی را تنها راه گذر کشور از دشواری‌ها و سختی‌ها عنوان کرد، یادآور شد: کشور ایران از هر جهت کشوری مستعد بوده و مخصوصاً منطقه ارسباران به قطب کشاورزی، دام‌پروری و معادن آذربایجان‌شرقی معروف است و انسان‌هایی دارد که با خواستن می‌توانند بر تمامی مشکلات فارغ آمده و به خواسته‌های خود دست یابند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: زمانی بود که به کوچک‌ترین امکانات محتاج بودیم مثلاً در دوران دفاع مقدس ایران نمی‌توانست حتی سیم‌خاردار تولید کند اما اکنون به حول قوه الهی در عرصه نظامی، موشک‌های جمهوری اسلامی برای دوستان مایه آرامش و امنیت و برای دشمنان تهدید است به‌طوری که دشمنان چاره‌ای جزء سازش با ایران را ندارند.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان جمهوری اسلامی در تلاش‌اند تا ایران را در زمینه اقتصادی زمین‌گیر کنند، گفت: با توجه به این‌که در شرایط کنونی مسائل فرهنگی و معنوی نیز مهم است ولی مقام معظم رهبری ۹ سال پیاپی را بر مبنای اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند و ایشان به‌خوبی می‌دانند که دشمن با شکست در جبهه‌های مختلف اکنون از راه مسائل اقتصادی وارد عرصه مقابله با جمهوری اسلامی می‌شود.

حاجی‌زاده تأکید کرد: جریان ستون پنجم دشمن، عناصر ضدانقلاب و دشمنان قسم‌خورده به هر نحوی از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند و حوادث آستانه ۹ دی سال گذشته بر پایه مسائل اقتصادی بود در حالی که دشمن با کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی در این حوزه به دنبال موج‌سواری است امیدواریم با عمل جهادی مانع از سوءاستفاده دشمنان شویم.

امام جمعه اهر بابیان این‌که خواسته قلبی ما این است که حتی یک جوان بیکار هم در شهرستان نداشته باشیم ولی هر بار که جوان بیکاری را می‌بینیم از آن‌ها شرمنده می‌شویم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کارهای اقتصادی در واقع عبادت، جهاد اقتصادی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است.