به گزارش خبرنگار اهرامروز، عوامل اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر های کوتاه ارسباران طی نشستی با بیت الله عبدالهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در مورد مسائل جشنواره به گفتگو پرداختند.

در این نشست زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسل های شهرستان در طول جشنواره اشاره کرد و مساعدت و همکاری نهادهای شهرستان را در جریان برگزاری جشنواره خواستار شد.

سپس علیرضا آقازاده دبیر جشنواره نیازهای جشنواره را مطرح کرد و از مهندس عبدالهی طلب حمایت نمود و فضا سازی برای اشتغال هنرمندان در شهرستان را ضروری دانست.

بیت الله عبدالهی در این نشست گفت: اگر سرمایه گذاری در فرهنگ درست انجام نشود، اثرات منفی به بار خواهد آورد. اگر سرمایه گذاری در زیر ساخت ها هزینه شود و از فرهنگ غفلت گردد، نتیجه آن افزایش آسیب های اجتماعی، اعتیاد و فقر و … خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کم کاری در فرهنگ ریشه تمامی مشکلات اجتماعی است اگر در فرهنگ به عنوان زیر بنا کم کار شود در اخلاق و دین ضعف بوجود می آید. ادارات و مسئولین باید متوجه باشند که کار فرهنگی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد عجول بودن و عصبانیت و بسیاری از ضعف های اخلاقی ناشی از کمبود کارهای فرهنگی است.

عبدالهی در خصوص تلاش برای افرایش اعتبار ، هماهنگی با نهادهای شهرستان برای بهره گیری از پتانسیلهای موجود، قرار ملاقات عوامل اجرایی جشنواره با وزیر و یا معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ردیف بودجه برای دبیرخانه دائمی جشنواره و حمایت همه جانبه از حشنواره قول مساعد داد.

در پایان نشست، عبدالهی از روند بازسازی پلاتوی نمایش مجتمع فرهنگی و هنری اهر بازدید کرد و در جریان احداث و تکمیل آن قرار گرفت.

انتهای پیام/