به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اهر با اشاره به این‌که در طول سال‌جاری ۳۰۰ تن سیب‌زمینی در اهر برداشت می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه مصوب سازمان می‌بایست میزان برداشت سیب‌زمینی ۲۵۰ تن می‌بود اما ما با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌یافته توانستیم بیش از برنامه مصوب عمل کنیم.

وی از خرید تضمینی بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ تن گندم آبی طی سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد، افزود: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری در شهرستان اهر آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، تولید ۳ هزار و ۵۸۴ تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن شیر، ۳ هزار و ۹۷۷ تن گوشت مرغ و یک هزار و ۶۳۶ تن تخم‌مرغ را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد، گفت: در زمینه تولید محصولات پروتئینی من‌جمله گوشت، شیر تخم‌مرغ و گوشت طیور نیز با افزایش تولید روبرو هستیم.

اسدی بابیان اینکه اجرای کانال‌های آبیاری عمومی در تراس رودخانه اهر چای در پایاب سد ستارخان به طول ۶ کیلومتر و پایاب ۱۵۰ هکتار در حال اجراست، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های اجرای کانال‌های آبیاری عمومی ۲۵ درصد پیشرفت داشته که برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به اعتبار ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال داریم.

وی اضافه کرد: به لحاظ محدودیت منابع آبی در پایاب سد ستارخان شهرستان اهر و خشک‌سالی به‌نوعی از توسعه باغات در پایاب جلوگیری کرده‌ایم تا خدای‌ناکرده با توسعه باغات و بحران کم‌آبی، منابع آبی در معرض تهدید قرار نگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با ذکر این‌که گل محمدی در ۰٫۴ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان اهر کشت می‌شود، بیان کرد: گل محمدی جزو موارد اصلاح الگوی کشت است چراکه این محصول می‌تواند در کمترین آب‌کشت شود و از طرفی هم برای کشاورزان سود خوبی دارد.

اسدی همچنین از مبارزه با آفت، بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز و کنترل آفات قرنطینه‌ای در سطح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: در راستای حمایت از کالای ایرانی که جهاد کشاورزی می‌تواند در تحقق آن نقش مؤثری داشته باشد به وظایف خود عمل می‌کند به‌طوری که تمامی سموم استفاده‌شده در باغات این شهرستان تولید ایرانی هستند.

وی با تأکید بر این‌که دومین آزمایشگاه گیاه‌پزشکی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر راه‌اندازی شد، گفت: آزمایشگاه گیاه‌پزشکی شهرستان اهر بعد از تبریز دومین آزمایشگاه استان بوده و این آزمایشگاه برای ۵ شهرستان هم‌جوار خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام/