به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمد میرزاپور در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اهر ۳ رقمی شد، اظهار داشت: تا بدین لحظه در شهرستان اهر ۱۰۲ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا داریم.

وی افزود: دو هفته می‌شود که غربال‌گری و شناسایی بیماران کرونایی را هدفمند کرده‌ایم و شناسایی بیماران کرونایی را جزو اولویت‌ها می‌دانیم، در هر حال نباید از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر هراس داشته باشیم چراکه به قطع یقین آمار موارد مثبت بیش از آنی خواهد بود که اکنون داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بابیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۶۲۰ مورد مشکوک با علایم ویروس کرونا در شهرستان اهر داریم، گفت: با توجه به این‌که ۸۰ درصد بیماران کرونایی در شهرستان اهر به صورت سرپایی درمان و فاقد علایم تب، سرفه، تنگی نفس هستند که عمدتاً به این بیماران نافتل می‌شود و این مهم بر اهمیت شناسایی بیماران می‌افزاید.

میرزاپور ادامه داد: در بیماری‌های واگیردار همچون ویروس کرونا هر قدر که بیماران را شناسایی کنیم آن‌قدر می‌توانیم درمان آنها را در سریع‌ترین زمان انجام دهیم، لذا پیش‌بینی ما این است که در شهرستان اهر نزدیک به ۴۰۰۰ مورد مثبت داریم و لازم است تا بیماران را شناسایی کرده و به مرحله کنترل ویروس کرونا دست یابیم.

وی با ذکر اینکه در حاضر میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان اهر زیر ۴ درصد است، ابراز داشت: علی‌رغم این‌که مبتلایان به کرونا در شهرستان اهر بالای ۶۰ سال تا ۹۱ سال سن دارند، خوشبختانه طی روزهای اخیر با اقدامات درمانی درمان یک بیمار کرونایی بالای ۷۵ سال بهبود وضعیت پیدا کرد و هیچ هوشیاری نداشت و در حال حاضر از بخش آی‌سی‌یو به بخش قرنطینه بیمارستان منتقل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر اضافه کرد: همچنین یکی از پرسنل کادر درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر که به ویروس کرونا مبتلا شده بود تا روزهای گذشته وضعیت وخیمی داشت اما با اقدامات انجام یافته تا حدودی توانستیم بهبودی را به همکارمان بازگردانیم و این نیز خبر نویدبخشی برای جامعه درمانی بود.

میرزاپور گفت: علی‌رغم مشکلات مالی دولت و تحریم‌ها، مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اهر برای درمان تنها یک بیمار کرونایی ۷۵ ساله نزدیک به ۱۵ میلیون تومان جهت تامین دارو هزینه کرده است.

وی با تاکید بر این‌که هنوز در شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا به پیک نرسیده‌ایم، افزود: هر روز وضعیت بیماران دارای علایم کرونا که به آنها عمدتاً مشکوک می‌گوییم را رصد و در سامانه ثبت می‌کنیم و حتی اطرافیان بیماران مشکوک، مثبت قطعی و سی‌تی‌اسکن مثبت را نیز رصد می‌کنیم، در این میان توهین و اهانت‌ها را در رابطه با تماس تلفنی جهت اطلاع از وضعیت بیماران و اطرافیان آنها را نیز همکاران بنده تحمل می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تصریح کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به لحاظ ارتباطاتی که بین مردم وجود دارد یقیناً افزایش می‌یابد، به عنوان مثال از ۱۷ مورد مثبت قطعی روز گذشته ۲ نفر از بخش آبش‌احمد، یک نفر از بخش خاروانا و ۱۴ مورد از شهروندان اهری بودند در هر حال نباید به این فکر باشیم که آمار مبتلایان‌مان در اهر کمتر خواهد شد.

میرزاپور ادامه داد: طبق پیش‌بینی وزارت بهداشت، در کشور حداقل تا پایان اردیبهشت‌ماه با ویروس کرونا درگیر هستیم اما پیش‌بینی برای شهرستان اهر این است شاید بعد از اردیبهشت‌ماه در شیب ملایم قرار گیریم اما تا تیرماه ویروس کرونا فعال خواهد بود، اگر مردم رعایت نکنند و به توصیه‌ها توجه نداشته باشند شرایط وخیم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع از موارد مثبتی قطعی در شهرستان اهر، ۴ فوتی داریم، گفت: اگر بیمارانی که سی‌تی‌اسکن آنها از نظر ابتلا به کرونا مثبت را با فوتی‌های مثبت قطعی حساب کنیم مجموع جان‌باتگان بر اثر ویروس کرونا در شهرستان اهر ۶ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بر لزوم ضدعفونی و گندزدایی مناطق آلوده شهر اهر به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مردم در خرید ژل و محلول‌های ضدعفونی دقت کرده و از مراکز مجاز کنند، اخیراً مواردی داشتیم که ژل موی سر را به عنوان ژل ضدعفونی به فروش می‌رساندند، البته ژل و محلول‌های ضدعفونی کارایی چندانی ندارد و می‌توان گفت برای مردم عادی شستن دست و صورت با صابون نتیجه بهتری از ژل و محلول‌های ضدعفونی دارد لذا ژل و محلول‌های ضدعفونی توصیه نمی‌شود ولی حدالامکان از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/