به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در همایش شوراهای روستایی شهرستان اهر بابیان اینکه دو دهه از زمان تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا سپری می‌شود، اظهار کرد: در دهه سوم تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، می‌بایست عملکرد این نهاد مردمی مورد ارزیابی قرار گیرد و مشخص شود که تا چه حدی موفق بوده‌اند، به عبارتی این ارزیابی‌ها توسط مردم صورت می‌گیرد.

وی، عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستاها را ۲۰ سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: در دهه سوم تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا باید شوراها برنامه مدوّن با نگاه به آینده داشته باشند در حالی که این مطالبه عموم مردم از شوراهاست.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: شاید در طول سال‌های تنها یک درصد از شوراها مرتکب تخلفات یا ایرادی داشته‌اند نباید حساب کسانی که دست به تخلف زده‌اند را به حساب تمامی شوراها بگذاریم به عبارتی کلیات شورا برای همگان مهم است که خداوند متعال را شاکریم کلیات شورا مثبت و حائز برکات خوبی بوده است.

محمودی با اشاره به اینکه قانونمندی شوراهای اسلامی شهر و روستا در دهه سوم از بدو تشکیل این نهاد ضروری است، گفت: زمانی بود مدیران برخی از ادارات فکر می‌کردند شوراها برای‌شان مزاحمت ایجاد می‌کنند ولی اکنون شرایط با آن زمان تفاوت بسیاری کرده چراکه شوراهای روستایی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای با مدیران همفکری و همکاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها از فکر و ایده‌های مردم برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده کنند، بیان کرد: تا به حال هیچ کسی از مشورت گرفتن آسیب ندیده است و حتی فکر و خرد جمعی می‌تواند کارگشاء در تمامی حوزه‌ها باشد.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: اگر شوراها بپذیرند مشورت گرفتن و استفاده از فکر جمع برای‌شان مانع و محدودیت ایجاد نمی‌کند و همواره آماده شنیدن پیشنهادات و ایده‌های مردم هستند قطعاً موفقیت جدیدی کسب خواهند کرد.

محمودی، پایبندی به قوانین و مقررات از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا را از دیگر نکات قابل توجه برشمرد و گفت: اگر شوراها می‌خواهند فردایی مشکل برای‌شان ایجاد نشود ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.

انتهای پیام/