به گزارش خبرنگار اهرامروز، نشست نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان و مدیر آموزش و پرورش اهر پیرامون ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در منطقه ارسباران با مرکزیت اهر در محل دانشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

بیت الله عبدالهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حسن توجه ریاست دانشگاه فرهنگیان استان به منطقه ارسباران، این منطقه مستعد را دارای ظرفیت های بالقوه فرهنگی دانسته خاطر نشان ساخت: اهر شاه راه کلیدی و نقطه اتصال شهرهای مهم شمال غرب کشور است که این شرایط بسیار حیاتی و منحصر به فرد و همچنین سابقه علمی و فرهنگی مردمان شهرستان اهر ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در این خطه اجتناب ناپذیر می کند.

عبداللهی در ادامه گفت: شهر اهر ذاتا شهری علمی و فرهنگی بوده و مردمان آن دوست دار تعلیم و تربیت هستند و مشاهیر و مفاخر علمی و ادبی فراوانی از این شهر برخاسته اند و همچنین خانواده ها نیز حاضرند در هر شرایطی از ادامه تحصیل فرزندان خود حمایت کنند.

پردیس دانشگاه فرهنگیان به لحاظ موج بازنشستگی ها در اهر ایجاد می شود

خدیوی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان نیز اظهار داشت: تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از وظایف ذاتی دانشگاه فرهنگیان است که با توجه به موج بازنشستگی فرهنگیان در سال های آتی، این نیاز احساس می شود که در شهرستان هایی مانند اهر دانشگاهی با هدف تامین نیروی معلم کارآمد و تحصیل کرده ایجاد شود.

وی همچنین افزود: وجود دانشگاه فرهنگیان در منطقه ارسباران و با مرکزیت اهر با توجه به اینکه پیش تر نیز مرکزی با عنوان دانشسرای تربیت معلم در این شهرستان وجود داشته است پروژه ای موفق خواهد بود.

خدیوی اذعان داشت با تاسیس مجدد دانشگاه فرهنگیان در اهر، با وجود اشرافیت این منطقه بر مناطق جوار خود، مشکلات ناشی از حضور دانشجویان مناطق مختلف استان در تبریز حل خواهد شد.

رمضان پور مدیر آموزش و پرورش نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه دانشگاه فرهنگیان به شهرستان اهر، آمادگی کامل این مدیریت را در جهت تاسیس این دانشگاه اعلام نمود.

شایان ذکر است در هفته آتی خدیوی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان و معاونان وی از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان، جهت استقرار دانشگاه فرهنگیان بازدید به عمل آوردند و نشستی نیز با مدیریت آموزش و پرورش و شورای معاونین مدیریت برگزار شد.

انتهای پیام/