به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر اظهار کرد:  در راستای ارج نهادن به مقام و زحمات مادران و همسران شهداء روز جمعه ۱۱ اسفندماه به همراه امام‌جمعه، نماینده مردم اهر و هریس، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، رئیس شورا، شهردار و تعدادی دیگر از مسئولین با خانواده چهار شهید عزیز شهرستان اهر دیدار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران در روز ۱۵ اسفندماه در شهرستان هوراند گفت: به لطف خدا و تلاش مسئولین کارهای خوبی انجام‌شده و با برنامه‌ریزی  تلاش مسئولین این شهرستان  روز ۱۵ اسفندماه شاهد برگزاری این یادواره مهم در شهرستان هوراند خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اهر افزود: ما نیز برای برگزار هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر این رویداد بزرگ تمامی تلاش خود را خواهیم کرد از شهرستان اهر نیز مردم و مسئولین از اقشار مختلف در این یادواره منطقه‌ای شرکت کرده و یاد و نام شهیدان عزیز را گرامی خواهند داشت.

محمودی ضمن تبریک پیشاپیش ۱۸ اسفندماه سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: برای این روز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌شده که بنده نیز این روز را خدمت تمامی بانوان عزیز و همچنین دوستداران حضرت امام خمینی (ره) تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به‌روز ۲۱ اسفندماه سالروز شهادت شهید باکری که به‌صورت غیررسمی روز شهردار نیز نامیده شده و ۲۲ اسفندماه روز بنیاد شهید و روز شهدا گفت: برای ۲۲ اسفندماه روز بنیاد شهید و روز شهدا نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌شده و روز مهمی برای همه ما محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم عنوان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شستشوی قبور شهدا و تعویض پرچم مزار این عزیزان اقدامات لازم را در شهر اهر و روستاهای این شهرستان با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها انجام دهد.

محمودی بابیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: واقعیت این است که ما باید این امر را در عمل نشان داده و ثابت کنیم مهم‌ترین تکلیفی که امروز بر دوش ما است این است که با هر روشی که می‌توانیم درراه بسط، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ازخودگذشتگی تلاش کنیم مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این راستا تلاش و کوشش کنند.

وی با اشاره به برگزاری ششمین یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران اظهار داشت: ششمین یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران در شش‌ماهه اول سال ۹۷ و احتمالاً قبل از ماه مبارک رمضان در شهرستان اهر برگزار خواهد شد به علت مرکزیت شهرستان اهر در منطقه ارسباران و تقدیم بیشترین شهید از این شهرستان یعنی ۴۱۴ شهید والامقام، تلاش شود تا این رویداد مهم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.