به گزارش اهرامروز به نقل از حوزه، حجت الاسلام جواد حاجی زاده امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: اگر بخواهیم مساجدمان در تراز انقلاب باشد، لازم است متولیان و ارکان مساجد از جمله امام جماعت، هیئت امناء، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی‌ هنری مساجد به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه اهر اظهار کرد: فقط در ۴۳ مسجد شهرستان کانون های فرهنگی هنری فعال است، انتظار داریم در سایر مساجد شهری و روستایی با همکاری متولیان امر و هیئت امنا این کانون ها راه اندازی شود.

مرتضی شفیعی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون ها کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، آماده هرگونه همکاری مشترک با ادارات هستیم، چون معتقدیم هم افزایی و همکاری مشترک می تواند منجر به افزایش ضریب بهره‌ مندی مخاطبان از خدمات شود.

وی افزود: مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی یکی دیگر از مولفه های لازم برای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است که در این خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چارچوب های قانونی و اختیارات از هرگونه فعالیتی که با رویکرد مردمی توأم با خلاقیت و نوآوری برگزار شود، حمایت می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از وجود بیش از ۶۵۰ کتابخانه باز و کتابخانه مخزن دار و دارای قرائت خانه در مساجد استان خبر داد.

وی با اشاره به طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از فعالیت ۴۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی اهر خبر داد.

به گفته شفیعی در راستای تحقق عدالت فرهنگی، در قالب طرح ۲۰۲۰، اجرای برنامه های فرهنگی از اولویت های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در محلات کم برخوردار می باشد که در شهرستان اهر نیز در هشت محله کم برخوردار اجرا می شود.

انتهای پیام