به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در جوار بقعه شیخ شهاب الدین اهری ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: نماز عید سعید فطر اجتماع عظیم مسلمین است که با یک‌ماه روزه‌داری و عبادت در صفوف به هم‌پیوسته نماز می‌ایستند.

امام جمعه اهر افزود: مؤمنان بدانند هر کسی که به صراط مستقیم هدایت شد یا گمراه شد ضرری به انسان ندارد ولی نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم چراکه این مهم توصیه دین اسلام است.

وی با اشاره به این‌که انسان در ماه مبارک رمضان از گناهان تطهیر می‌شود، ادامه داد: امروز روزی که مسلمین از گناهان پاک شده‌اند و زندگی جدیدی را آغاز می‌کنند.

حاجی‌زاده، نماز باشکوه عید سعید فطر را مایه عبرت دانست و اضافه کرد: خداوند متعال در هر روز از ماه مبارک رمضان بسیاری از گناه‌کاران را بخشید و از بند زندان آزاد ساخت، و عید سعید فطر عید روزه‌داران، نمازگزاران و بندگان مخلص الهی است که یک‌ماه امتحان الهی را پشت سر گذاشتند.

امام جمعه اهر در ادامه سرکوب قیام ۱۵ خرداد را نمونه‌ای از جنایات رژیم طاغوت عنوان کرد و گفت: امام راحل ۱۵ خرداد را برای همیشه عذای عمومی اعلام کرده‌اند و از سال ۴۲ به بعد انقلابی بودن سخت بود به طوری که امام راحل بعد از سخنرانی در مدرسه فیضیه قم که شرایط خفگان و منجر به تبعید ایشان شد، مردم قیام کردند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه هر جایی که مقاومت و ایستادگی کرده‌ایم موفق و پیروز شده‌ایم و هر جایی که تسلیم شدیم ضربه خوردیم، گفت: قیام بعد از تبعید امام راحل و سرکوب اعتراضات مردم از سوی رژیم طاغوت به ظاهر انقلاب امام راحل و مردم را خاموش کردند اما آتشی زیر خاکستر بود که در سال ۵۷ شعله‌ور شد.

وی بابیان این‌که در عهدشکنی آمریکایی‌ها شکی نیست، گفت: هر کجا که پای آمریکا رسیده جنگ و خون‌ریزی و غارت بوده است پس چرا باید باز به عهد شکنان اعتماد کنیم.

انتهای پیام/