بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده با استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در شرایط فعلی مخالف هستم چون این استیضاح سیاسی است.

وی افزود: وقتی وزیر امور خارجه می‌گوید در کشور پول‌شویی وجود دارد دروغ نگفته است به‌طوری که هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی باشد در آن کشور پول‌شویی وجود دارد و کسانی که با تصویب و اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی مخالفت می‌کنند حتماً منافعی دارند که با اجرای این قانون به خطر می‌افتد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراهای کشور در مجلس بابیان اینکه کدام عاقل با تصویب و اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی مخالفت می‌کند؟ گفت: تصویب و اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی برای کشور ما ضروری است چراکه عده‌ای از راه قاچاق، مواد مخدر و … به ثروت‌های کلانی می‌رسند.

عبدالهی اضافه کرد: وقتی از حساب بانکی یک خانم خانه‌دار ۷۰۰ میلیارد تومان پول کشف می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌داد که به این خانم ارث پدری آن‌هم صدها میلیارد تومان نرسیده است یا تاجر است، یقیناً خیر و این نشان می‌دهد که پول‌ها متعلق به کسی دیگر است و اینکه احتمال دارد ۷۰۰ میلیارد تومان از راه پول‌شویی به‌دست‌آمده باشد دور از ذهن نیست.

وی خاطرنشان کرد: ظریف در رابطه با روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران تا به حال بدون نقص عمل کرده است و حتی قدم‌های مثبت و سازنده برای سیاست‌های خارجی کشور برداشته است.

انتهای پیام/