حجت‌الاسلام یوسف خیری ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم ازدواج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، ضمن تبریک ایام ماه شعبان اظهار کرد: همزمان با اکثر دانشگاه‌های کشور امروز بیست و دومین مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال ۸۰ زوج جوان دانشجو راهی خانه بخت می‌شوند گفت: این مراسم ازدواج با حضور ۱۶۰ نفر مانند سال‌های گذشته برگزار و هدایایی ازجمله سفر به مشهد مقدس، هدیه نقدی به ارزش ۶ میلیون ریال در قالب کارت هدیه و هدیه لوازم خانگی از طرف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به این زوج‌ها اهدا شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت ازدواج‌های دانشجویی عنوان داشت: طبق فرموده پیامبر (ص) بهترین ازدواج‌ها آسان‌ترین آنها است ازدواج‌های دانشجویی نیز جزو ازدواج‌های ساده و بی تکلف هستند.

خیری به مزیت مراسم امسال نسبت به سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: امسال مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب سبک زندگی اسلامی که یکی از ویژگی‌های آن ازدواج‌های به دور از تجمل گرایی است را مطرح فرمودند که ازدواج دانشجویی نیز یکی از این مصادیق است و امروز شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به میزان ازدواج دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: مراسم ازدواج دانشجویی در واقع از سال ۷۲ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هرساله برگزار می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با تأکید بر نقش مهم و تعیین‌کننده‌ خانواده در تربیت فرزندان گفت: والدین مهم‌ترین نقش را در تربیت فرزندان بازی می‌کنند.
«علی اکبر طاهری اقدم» ادامه داد؛ شیوه‌های متفاوت تربیت فرزند در خانواده موجب می‌شود؛ فرد بزرگسالی که در جامعه مسؤولیت‌های مختلف را برعهده می‌گیرد، گاه مطیع باشد و گاه خارج از چارچوب انتظارات جامعه عمل کند.

 

 

همچنین حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس امور خانواده در سخنانی بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی، گفت: رعایت حقوق همسر باعث ایجاد آرامش و آسایش پایدار در زندگی مشترک می‌شود.

وی، افزود: اگر تمام احتیاجات مادی را برای همسران خود فراهم کنید و در مقابل، کرامت انسانی او را نادیده بگیرد، زنان احساس خوشبختی نکرده و آرامش در زندگی ایجاد نمی‌شود.