به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه و پژوهش و فناوری، زیرساخت توسعه هر کشوری را پژوهش و تحقق دانست اظهار داشت: پژوهش سرای دانش‌آموزی خیام اهر که اخیراً در نمایشگاه ربع رشیدی خوش درخشید به‌تنهایی توانسته نام شهرستان اهر را در حوزه پژوهش در کشور مطرح سازد.

وی بابیان اینکه مهارت‌آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها از رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم به‌منظور تربیت نیروهای ماهر است، افزود: بیکاری جوانان و افزایش بیکاران تحصیل‌کرده ایجاب می‌کند تا بیش از پیش به مهارت‌آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم آماده‌سازی مقدمات و تمهیدات راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: قدمت و پیشینه آموزش و پرورش اهر که به بیش از یک‌صد سال قبل باز می‌گردد به ما یادآوری می‌کند تا نسبت به جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت اهر با مرکزیت شمال و شمال شرق استان بی‌تفاوت نباشیم لذا با توجه به اینکه در گذشته اهر دانشگاه فرهنگیان داشت می‌طلبد تا برای ایجاد این دانشگاه مقدمات را فراهم کنیم.

محمودی با ابراز نگرانی از گسترش فرهنگ مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه دانشگاه‌ها صرفاً به ارائه مدرک تحصیلی می‌پردازند و آن‌طور که باید و شاید به دانشجویان برای اینکه در جامعه موفقیت‌هایی کسب کند نمی‌آموزند.

وی از پیگیری جهت راه‌اندازی بخش خواهران آموزشکده فنی شهید چمران شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی بخش خواهران آموزشکده فنی شهید چمران اهر و افزایش رشته‌های تحصیلی در این آموزشکده زمینه تحصیل دانشجویان فراهم شود که با افزایش رشته‌ها در این آموزشکده تعداد دانشجویان از ۴۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه مدارس شهرستان اهر به‌ویژه روستایی از نظر امکاناتی و تجهیزاتی در فقر به سر می‌برند، گفت: دانش‌آموزان ۲۵ روستای شهرستان اهر که در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند نشان‌گر عدم برخورداری از امکانات آموزشی است و امیدواریم با همراهی خیرین بتوانیم مدارس کانکسی را به مدارس دائمی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/