به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسات قبلی هر یک از بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات همکاری نکنند از این پس اعتبارات از آن بانک گرفته‌شده و به بانک دیگری واگذار می‌شود این در حالی است که ما سعی می‌کنیم تا با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال و رونق تولید را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت نماینده مجلس شورای اسلامی در راستای مشخص شدن و دفاع از حقوق شهرستان در لایحه بودجه ۹۷ ضروری است، افزود: هر اطلاعاتی و نیازمندی‌هایمان را بتوانیم به نماینده مجلس انتقال دهیم همان اندازه نماینده می‌تواند از حق و حقوق شهرستان در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دفاع کند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند و در اینجا تک‌تک ما وظیفه‌داریم با همکاری و وحدت رویه برای رفع معضلات بیکاری و مشکلات اقتصادی تلاش کنیم و در این میان مهم‌ترین وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد بستر برای اشتغال، تأمین معیشت مردم و حمایت از سرمایه‌گذاران است.

محمودی بر لزوم تسهیل در صدور مجوزهای طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید کرد، گفت: دستگاه‌هایی که در صدور مجوز طرح‌های اشتغال‌زا هر قدر که نگاه سهل و سخت‌گیرانه دارند باید مشخص شود و اینکه دستگاه‌ها چرا گاهاً رویکرد سختگیرانِ ای دارند بایستی آسیب‌شناسی و علت آن بر همگان مشخص شود.

وی بابیان اینکه سختگیری دستگاه‌ها در برخی طرح‌های کارآفرینی و یا مانع‌تراشی آن‌هم در زمانی که با مشکلات اقتصادی گریبانگیر هستیم به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، ابراز داشت: ادارات ذی‌ربط باید به چرایی عدم حل مشکلات و موانع کارآفرینان پاسخگو باشند.

فرماندار شهرستان اهر به کمبود آب و مشکلاتی که از این ناحیه ناشی می‌شود نیز اشاره کرد، گفت: یکی از طرح‌هایی که با تلاش‌های نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ایجاد سدهای معیشتی بوده البته ایجاد چنین سدهایی در برخی مناطق شهرستان اهر ضروری است چراکه از آن می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین مطالبات مردم روستاها نام برد.

صیانت از اشتغال از مهم‌ترین رویکرد امور عشایر شهرستان اهر است

علیرضا حضوری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه امور عشایر اهر طرحی در رابطه با گردشگری در مناطق ییلاقی شهرستان که در اشتغال‌زایی هم نقشی دارد نیازمند حمایت مسئولان از این طرح هستیم، اظهار کرد: آلاچیق‌های عشایر یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و در این طرح سعی داریم تا با استفاده از این ظرفیت حداقل بتوانیم بخشی از گردشگران را به این سمت سوق دهیم در حالی که نیاز به زیرساخت‌های انچنانی هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر به ۶۰۰ نفر از بافندگان فرش، ورنی و جاجیم و … با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای اهر کارت مهارت صادر کرده‌ایم، گفت: برای توسعه صنایع‌دستی در جامعه عشایر تصمیم به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گرفته بودیم ولی متأسفانه به لحاظ این‌که عشایر نمی‌توانند آنچه را بانک از آن‌ها می‌خواهند را تأمین کنند با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر اضافه کرد: در جامعه عشایر بیشترین سعی ما صیانت از اشتغال است که در این راستا پرونده پرداخت تسهیلات اشتغال به عشایر به مبلغ ۸۶۶ میلیون تومان تشکیل داده‌ایم که بخشی از آن پرداخت‌شده و مابقی تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

حضوری با ذکر اینکه ۹۶ میلیون تومان به ۴ صندوق خرده زنان عشایر برای هرکدام ۲۴ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: ما تا زمانی که تسهیلات به‌طور کامل جذب شود در کنار عشایر هستیم و علاوه بر این‌ها دو نفر در حوزه ورنی بافی جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی کرده‌ایم که انشاالله تسهیلات آن‌ها نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.