به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین کلنگ زنی خانه امید شهرستان اهر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: خانه امید سالمندان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در برقراری رفاه و عدالت اجتماعی است.

وی افزود: خانه امید سالمندان شهرستان اهر در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع در جنب پارک فرهنگ اهر در راستای رفاه حال بازنشستگان احداث می‌شود البته پیش از این خلاء نبود خانه سالمندان اهر به‌وضوح قابل‌لمس بود.

فرماندار شهرستان اهر، موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و کشاورزان خسارت‌دیده منطقه ارسباران را نقطه قوتی در توجه دولت به نیازها و مشکلات مردم اهر، هریس و ورزقان عنوان کرد، ادامه داد: متأسفانه در فروردین‌ماه سال‌جاری باغداران اهری متحمل خسارت سنگین سرمازدگی شدند که ۱۰۰ درصد باغات اهر دچار خسارت سرمازدگی شده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه سرمازدگی حدود ۱۶۵ میلیارد تومان به باغداران شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، گفت: اگر خسارت سرمازدگی و سیل را جمع‌بندی کنیم خسارت‌ها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که امیدواریم دولت با تصویب پرداخت وام معیشتی به باغداران و روستائیان خسارت‌دیده اهر بتواند بخشی از مشکلات این اقشار را برطرف کند.

وی اضافه کرد: منطقه ارسباران قریب به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و هر روز شاهد تردد هزاران نفر از جمعیت منطقه به مرکز استان هستیم و این میزان تردد ناشی از کمبودها و خلأهای بهداشت و درمان در منطقه است در حالی که از کل جمعیت منطقه ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند اما علی‌رغم وجود هزاران زیرپوشش، در منطقه بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم.

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: علی‌رغم اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر به‌وضوح دیده می‌شود ولی با این حال یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم احداث بیمارستان تأمین اجتماعی است.

محمودی بابیان اینکه در حال حاضر که جوانان اهری از بیکاری رنج می‌برند طبق تأکید مسئولان عالی کشور وظیفه‌داریم ابتدا اشتغال موجود را تثبیت کنیم، گفت: تثبیت اشتغال، توسعه اشتغال و حمایت کاربردی و عملیاتی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله رویکرد دولت در حوزه اشتغال است.

وی افزود: اگر به آمارها رجوع کنیم خواهیم دید که شهرستان اهر بیشترین تعداد بیکار را دارد با این شرایط نیازمند توجه مسئولان عالی دولت هستیم، البته در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سعی داریم تا از نهایت زمینه‌ها و ظرفیت‌هایی که در حوزه اعتبارات وجود دارد برای رونق اشتغال به کار گیریم.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: دستورالعملی که برای پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری تعیین‌شده امکان بهره‌مندی روستائیان و عشایر از این تسهیلات را فراهم نکرده و با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند لذا انتظار می‌رود دستورالعمل تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری براساس آمایش منطقه‌ای باشد، این در حالی است که ۶۰۰ نفر از دامداران سنتی در اهر متقاضی دریافت تسهیلات هستند ولی به خاطر دستورالعمل‌ها نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/