به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر که به مناسبت دهه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزو اولین نهادهای انقلابی است که در سال ۵۸ به‌فرمان اما خمینی(ره) در راستای تأمین مسکن محرومان تشکیل شد و بعد از دوران انقلاب وظایف این نهاد باگذشت زمان به‌مرور توسعه‌یافته‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون در حوزه مسکن روستایی و شهری عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد با حداقل اعتبارات و منابع توانسته اقدامات مؤثری در کنار دولت داشته باشد.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: طرح‌های بهسازی، نوسازی، مقاوم‌سازی و هادی روستایی از جمله مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و به‌نوعی در روستاها با وجود دهیاری‌ها ولی همیشه این نهاد یار و یاور دولت بوده است.

محمودی بابیان اینکه مهم‌ترین سیاست دولت در روستاها، توسعه همه‌جانبه روستایی بوده و از طرفی هم از مهاجرت روستائیان به شهرها و کلان‌شهرها جلوگیری کند، گفت: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت کاملاً بی‌بدیل بوده و به لحاظ اینکه هدف و سیاست دولت و بنیاد مسکن یکی است دهیاران و بخشداران نیز همراه و همگام با این نهاد هستند.

وی بر لزوم توجه مضاعف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناطق و روستاهای محروم تأکید کرد و یادآور شد: با این‌که برای توسعه اشتغال و معیشت روستائیان تسهیلاتی پرداخت می‌شود اما نباید از تأمین مسکن برای روستائیان غافل شویم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است، گفت: همه بایستی برای موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش کنیم چراکه موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واقع موفقیت نظام، انقلاب و دولت است.

محمودی ابراز داشت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بیشترین توجه به مناطق روستایی بوده به‌طوری که این دولت برای خدمات‌رسانی به روستاها حتی روستاهایی که فاقد دهیاری و شورا هستند اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهد، شاید پیش از این گفته می‌شد اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و شورا تخصیص نمی‌یابد اما در این دولت با نگاه ویژه‌ای که شد این نگرش‌ها نیز تغییر یافت و حتی زمینه‌ای فراهم شد تا اعتبارات روستایی نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است.