به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد نیک‌نفس در جلسه مشترک میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران با موضوع ” تبریز ۲۰۱۸ ” و روستاهای هدف گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت‌زدایی خدمت به مناطق محروم بوده و رونق اقتصادی در روستاها از دیگر وظایف مدیران دولتی در شهرستان‌هاست که دولت این وظیفه را بر دوش کارگذاران گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان اهر از نظر عمرانی و آبادانی کارنامه درخشانی دارد اما در رونق اقتصادی مناطق روستایی با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: بسته‌های حمایتی و تسهیلات کم‌بهره‌ای که دولت تخصیص می‌دهد امیدواریم از این تسهیلات در راستای رونق اقتصادی روستاها از آن استفاده بهینه شود.

بخشدار بخش مرکزی اهر بر لزوم همکاری و تعامل مدیران روستایی در جهت بهره‌مندی از خدمات دولت با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد، گفت: ما تنها می‌توانیم از ۳ درصد بودجه صرف فعالیت‌های فرهنگی کنیم ولی اگر با دستگاه‌های فرهنگی تعامل داشته باشیم آن‌ها نیز از اعتبارات فرهنگی به فعالیت‌های فرهنگی در روستاهای پیشتاز اختصاص خواهند داد.

نیک‌نفس با ابراز تأسف از این‌که کسی که ده‌ها سال دهیار و یا شورا بوده در نحوه بودجه‌ریزی با مشکل مواجه می‌شود، ابراز داشت: اگر در گذشته نحوه بودجه‌ریزی و ساز و کار آن به مدیران روستایی آموزش داده می‌شد که نشده اکنون عدم آشنایی با بودجه‌ریزی نمود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: روستاهایی که به‌عنوان هدف گردشگری رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” انتخاب‌شده‌اند زمینه و بسترهای لازم جهت پذیرایی از گردشگران را فراهم کنند، روستاهای نقدوز، ابریق، ابللو، رواسجان و آذغان به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری مشخص شده‌اند ما نیز برای میزبانی بهتر از گردشگران اقداماتی را انجام می‌دهیم ولی در عین حال از دهیاران، روستائیان و شوراهای اسلامی روستایی هم انتظاراتی داریم.

بخشدار بخش مرکزی اهر شفافیت در عملکردها در بخش‌های مختلف، قانون‌گرایی و پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم از جمله مسائل مورد توجه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها عنوان کرد.

نیک‌نفس بابیان اینکه گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی از هسته‌های کلیدی توسعه و پیشرفت شهرستان اهر است، گفت: دهیاران و شوراها، روستاهایی که بیشتر اهالی مشغول فرش و ورنی بافی هستند را می‌توانند در راستای رونق تولید و اشتغال آن‌ها را به مشارکت گروهی دعوت کنند تا از تسهیلات صنایع‌دستی بتوانند بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر این‌که نهضت آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان اهر را از سال آینده آغاز می‌کنیم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم سعی داریم تا در سال ۹۷ نهضت آسفالت‌ریزی در ۵۰ الی ۶۰ روستا صورت گیرد.

بخشدار بخش مرکزی اهر اضافه کرد: با توجه به افزایش اعتبارات روستاها در دولت تدبیر و امید، اعتبارات روستایی شهرستان اهر بسیار ناچیز است البته ما هم تنگ‌نظر نیستیم که دهیاران حقوق و مزایای مکفی نداشته باشند.

نیک‌نفس با انتقاد از این‌که ۱۰ سال از طرح‌هادی روستایی روستاهای شهرستان اهر سپری می‌شود و می‌توان گفت که طرح‌هادی هیچ‌کدام بروز نیستند، گفت: قول می‌دهیم که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط طرح‌هادی روستاهای بالای ۵۰ خانوار را به اتمام برسانیم.