به گزارش خبرنگار اهرامروز، مرتضی اعیانی در نشست رؤسای ادارات و نهادهای فرهنگی و فرماندهان سپاه ناحیه اهر به‌منظور هماهنگی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری اهر مسئولیت فرهنگی و اجتماعی دارد ولی سپاه در برگزاری مراسمات فرهنگی پیش‌قدم شده که جای قدردانی دارد.

شهردار اهر با اشاره به اینکه زیربنای توسعه همه‌جانبه هر شهر منوط به توسعه فرهنگی است، افزود: بحث از توسعه فرهنگی تنها به این عنوان ختم نمی‌شود بلکه توسعه فرهنگ به مسائل اقتصادی، اجتماعی، مصرف محصولات داخلی، تولید، سیاسی و غیره باز می‌گردد، اگر توسعه ذهنی اتفاق بیفتد قطعاً شاهد توسعه فرهنگی در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته بیشتر به مسائل اقتصادی توجه داشته‌اند و در چند سال گذشته شعار سال بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند که با تحقق این شعار و سیاست‌های ابلاغی جامعه از نظر اقتصادی متحول می‌شود به‌طوری که در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کشوری اگر در شرایط و موقعیت ایران قرار می‌گرفت آن کشور زمین‌گیر می‌شد.

اعیانی بابیان اینکه بسیاری از کشور از نظر شرایط و موقعیت در مقایسه با ایران بسیار آسیب‌پذیرتر هستند، گفت: سربلندی و عزمت کشور ایران را مردم با حمایت‌های بی‌شائبه و بی‌منت خود از مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

شهردار اهر در ادامه با تأکید بر اینکه همایش بزرگداشت روز شهرستان اهر می‌تواند عامل همبستگی و اتحاد و تحرک و پویایی باشد، اظهار کرد: همایش روز شهرستان اهر علاوه بر اینکه می‌تواند سازمان‌هایی همچون شهرداری و غیره را به تحرک دربیاورد بلکه در پشت‌بند این همایش اهداف بزرگی نیز می‌توان یافت و سپاه با وجود تحمل هجمه‌های بسیار ولی بی‌منت در عرصه‌های فرهنگی حتی بدون چشم‌داشت از عزت خود مایه می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه سینما قدس شهرداری اهر با تخصیص اعتباری بازسازی و فضاسازی می‌شود، تأکید کرد: با فضاسازی مجدد و زیباسازی سینما قدس شهرداری اهر به یکی از مراکز فعال فرهنگی شهر اهر تبدیل می‌شود.