به گزارش اهرامروز، استاد اسماعیل ملک جهانی در پیامی به مسابقات قهرمان قهرمانان هالای کشوری (کمربند طلایی) در اهر، اظهار کرد: بسیار از همه‌ی تلاشگران هالا در برگزاری این مسابقات و برنامه‌های متنوع ” یک هفته با هالا ” که از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند سپاس گذارم.

وی با اشاره به اینکه امید است برگزاری چنین مراسماتی باعث شناخت همه‌جانبه هنری گردد که از هویت ملی، هنری، فکری و فرهنگی این بوم و بر دفاع می‌کند، اضافه کرد: امروز به یاری خدا مسابقات کشوری قهرمان قهرمانان هالا در حالی برگزار می‌شود که قبلاً ۲۶ دوره مسابقات رسمی قهرمانی کشور این رشته برگزار شده، با این تفاوت که در برگزاری آن بیست و شش دوره بنده و مسئولان کشوری سبک نقش مستقیمی داشتیم.

استاد ملک جهانی در ادامه این پیام می‌افزاید: ولی این مسابقات و مراسمات ” یک هفته با هالا ” به همت هالاکاران و هالایاران شهر اهر ترتیب یافته و برپا می‌گردد، به‌حق اینان فرزندان راستین هالا و اهر هستند و وقتی سخن از مسابقات است به‌تبع قهرمانی محسوب آن است ولی قهرمانی در هالا هدف نیست وسیله با ارزشی برای شکوفایی درونی و معنوی، کشف گوهر نهانی درون و خود یابی و خدا یابی است.

بنیان‌گذار سبک جهانی هنر رزمی هالا با تأکید بر اینکه هالا چون فلسفه الهی دارد به فتوت و مردانگی و شکوفایی آرامش درون معطوف است، ادامه می‌دهد: باید عنایت داشت که ورزش، هنر، علم و اندیشه خوب سرشار از نور و روشنی است، توقف نیمه‌راه در عرصه‌های هنری، علمی و فقهی مرگ است و یکی از رسالت‌های زندگانی این عرصه‌ها احیای مردگان است.

وی در پایان این پیام با ذکر اینکه سر شادابی انسان‌ها منوط به کسب دانش و هنر مداوم است و برای کسانی که می‌اندیشند همه‌چیز جدید، تازه و زیباست، بیان داشت: کسانی که نمی‌اندیشند همه‌چیز کهنه است.

انتهای پیام/