به گزارش خبرنگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش مددجویان این نهاد است، اظهار داشت: به‌هیچ‌وجه این نهاد انقلابی سعی در افزایش تعداد مددجویان ندارد ولی شرایط زندگی برخی خانواده‌ها مجبور به تحت پوشش قرار گرفتن قرار می‌دهد.

وی افزود: عمده خانواده‌هایی که طی سال‌های اخیر به تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر درآمده‌اند که سرپرست خود را از دست داده و یا به سرپرستی بانوان اداره می‌شوند عمدتاً این خانواده‌ها تحت پوشش نهاد قرار گرفته‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر بابیان اینکه کمیته امداد نهادی انقلابی که بعد از انقلاب بر اثر تفکرات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تشکیل‌شده است، گفت: ۳۷۶۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر بوده و از این تعداد بیش از ۲۰۰۰ خانواده به سرپرستی بانوان اداره می‌شود.

طهماسبی، توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش را از دیگر سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و یادآور شد: کمیته امداد با آماده‌سازی زمینه‌ها و پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال را فراهم می‌کند و در نهایت این خانواده‌ها به خودکفایی برسند این رویکرد از سیاست‌های کمیته امداد است.

وی با ذکر اینکه یکی از وظایف کمیته امداد شهرستان اهر تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، گفت: در این راستا طی سال جاری ۴۲۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانواده‌های تحت پوشش که قبلاً از نظر کارآفرینی استعدادسنجی شده‌اند از محل اعتبارات کمیته امداد در اختیار بانک‌های عامل پرداخت کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی خبر داد، بیان داشت: واحدهای تولیدی که عملاً با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند اگر چنانچه مددجویان کمیته امداد را به‌کارگیری کنند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود.

بهره‌مندی ۱۸۰ کودک سوءتغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد اهر

طهماسبی گفت: شاید بعضاً گفته شود رویکرد کمیته امداد افزایش تعداد مددجویان بوده ولی نه‌تنها این‌طور نیست بلکه در تلاشیم تا با خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان آن‌ها را از نیازمندی به کمیته امداد بی‌نیاز سازیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان دچار سوءتغذیه در شهرستان اهر در بسته‌های حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: امسال برای ۱۸۰ کودک سوءتغذیه در شهرستان اهر بسته‌های حمایتی و سبد کالای خاص اختصاص داده‌ایم تا حدالامکان بخشی از نیازهای آن‌ها را برطرف کرده باشیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر، بیمه تأمین اجتماعی را از نیازمندی‌های روز مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد، بیان داشت: طی سیاست‌های ابلاغی هیچ‌وقت اجازه نداده‌ایم تا مددجویان از بیمه تأمین اجتماعی که می‌تواند پس از بازنشستگی محل درآمدی برای آن‌ها باشد بی‌بهره بمانند به‌طوری که با این رویه امسال شاهد بازنشستگی ۲۵ نفر از مددجویان نیز بوده‌ایم.

طهماسبی توسعه شبکه مشارکت‌های مردمی را از دیگر سیاست‌ها و رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده کمیته امداد اهر در این راستا اقدامات و فعالیت‌های مؤثری انجام داده است به‌طوری که به بیش از ۴۲۲ نفر از مددجویان تسهیلاتی در قالب قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف پرداخت‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه داشتن مسکن یکی از آرزوهای مددجویان کمیته امداد است، افزود: طبق برنامه ابلاغی ۳۸ واحد مسکن مددجویی در شهر و روستاهای اهر احداث و خریداری‌شده، بیش از ۸۵ مورد تعمیر مسکن و احداث ۴۸ مورد سرویس و حمام با مجموع هزینه کرد ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از فعالیت‌های کمیته امداد در بخش مسکن بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر یادآور شد: کفالت، تکریم و اکرام ایتام از جمله مواردی است که مورد تأکید ائمه اطهار (ع) بوده و هدف از اجرای طرح اکرام ایتام، کودکانی که از داشتن پدر محروم‌اند از طریق حامیان عزیز به‌عنوان فرزندان معنوی مورد حمایت قرار گیرند که در اهر ۲۶۰ کودک یتیم از طریق ۷۴۲ حامی حمایت می‌شوند.

طهماسبی با تأکید بر اینکه نیازهای مددجویان، مسکن و جهیزیه نوعروسان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از محل صدقات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال اهری‌ها ۲۸۰ میلیون تومان صدقه داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی دارد.

انتهای پیام/