به گزارش خبرنگار اهرامروز، آرش پاشاپور در جلسه مشترک هیأت‌رئیسه شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعضای شورای شهر و شهرستان اهر با اشاره به این‌که حادترین مشکل روستاهای شهرستان اهر «آب» است، اظهار داشت: گزارشات ما حاکی از آن است که برخی از روستاهای اهر از نظر تأمین آب با مشکل مواجه هستند و اگر تدبیری اندیشیده نشود با بحران جدی کم‌آبی روبرو خواهیم شد.

نماینده شورای شهرستان اهر در شورای آذربایجان‌شرقی بر لزوم ساماندهی کیچیک‌چای شهر اهر تأکید کرد و افزود: در هیچ شهری که از داخل آن رودخانه عبور می‌کند به اندازه کیچیک‌چای اهر نابسامان نیست، چراکه هر شهروندی در برابر مسافران و میهمانان از اوضاع نابسامان کیچیک‌چای شرمسار می‌شود.

وی با ذکر این‌که زیرگذر ورودی شهر اهر با گذشت سه سال هنوز بلاتکلیف است، گفت: شهر اهر شاه‌راه ورودی به منطقه‌ی ارسباران و ارتباط با استان اردبیل است، نیمه‌تمام ماندن پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر در شأن این شهر نیست چراکه مسافران‌ و گردشگران یک شهر را هنگام ورود ارزیابی می‌کنند و بلاتکلیف بودن این پروژه آن‌هم با گذشت چند سال؛ زیبنده شهری تاریخی و فرهنگی همچون اهر نیست.

پاشاپور ادامه داد: حدوداً ۱۰ سال می‌شود که اهری‌ها و فعالان اقتصادی و تولیدی وعده‌ی جابه‌جایی پلیس‌راه را می‌شنوند، قرار بود پلیس‌راه به محدوده روستای زنجیربولاغ منتقل شود اما با گذشت سال‌ها از وعده‌ی مدیران دولت قبل سپری می‌شود و اهری‌ها همچنان منتظر تحقق وعده‌های نافرجام هستند.

نماینده شورای شهرستان اهر در شورای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اعضای هیأت‌رئیسه شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی، همان‌طور که مستحضر هستید مس سونگون قرار است آزمون استخدامی برگزار کند و نیرو جذب کند اما در این آزمون در کمال ناباوری؛ اهری‌ها بومی محسوب نشدند در حالی که منطقه‌ی ارسباران همیشه یکپارچه و متحد و برادر بوده و هستند، شهرستان اهر با داشتن خیل عظیمی از جوانان بیکار تحصیل‌کرده، امید به اشتغال و تشکیل خانواده دارند انتظار داریم ریاست شورای استان برای بومی محسوب شدن جوانان اهری در آزمون سونگون حمایت‌مان کنند.

وی بابیان این‌که شهرداری اهر با داشتن بیش از ۴۰۰ نیروی انسانی و بدهی خرد و کلان، از جمله تأمین اجتماعی نیازمند حمایت دولت و مسئولان است تا مجدداً به اوج خود برگردد، ابراز داشت: گزارش‌ها حاکی از اوضاع مالی نامساعد شهرداری اهر است لذا انتظار داریم ریاست شورای استان با رایزنی با مسئولان مربوطه؛ از شهرداری اهر در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان اهری همراهی‌مان نمایند.

پاشاپور اضافه کرد: اهر دارای ۲ ایستگاه آتش‌نشانی با ماشین‌آلات فرسوده است و متأسفانه در مناطق روستایی آتش‌نشانی نداریم تا در زمانی که سرمایه و امید روستائیان در آتش می‌سوزد بتواند از مال و جان روستایی‌ها دفاع کند، مثلا اگر در دهستان ورگهان آتش‌سوزی داشته باشیم تا آتش‌نشانی از شهر حرکت کند و ۵۰ کیلومتر را طی کند اموال مردم یا محیط زیست در آتش می‌سوزد، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در بخش‌های مرکزی و فندقلو اهر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده شورای شهرستان اهر در شورای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از بانیان و کسانی که در تکمیل بزرگراه اهر-تبریز زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم و لازم است تا به مسئولان مربوطه در خصوص افزایش حوادث رانندگی در جاده اهر-مشگین‌شهر نیز تذکر دهیم، آقایان پیش‌تر به جاده اهر-تبریز به دلیل وقوع تصادفات و تلفات جانی جاده مرگ می‌گفتیم، اما الان جاده اهر-مشگین‌شهر به جاده مرگ تبدیل شده و خانواده‌ها را داغدار می‌کند، دلیل تعلل در احداث بزرگراه چیست؟ چرا در برابر تهدیدات جان و مال مردم در این جاده ساکت مانده‌ایم؟ ما نیز نماینده مردم هستیم و وظیفه داریم تا از حقوق مردم دفاع کنیم امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی پاسخی برای مردم داشته باشند.