محمد سرقینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با قدردانی از شورای اسلامی شهر اهر در رابطه با بررسی و تصویب لایحه بودجه شهرداری اظهار کرد: ابتدا برای شهرداری اهر در سال‌جاری، لایحه بودجه ۹۰ میلیارد تومانی تدوین کرده بودیم که نهایتاً هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر اهر این لایحه را رد کرد و پس از کاهش ۲۰ میلیارد تومانی و بررسی و کنکاش مجدد، تصویب و تایید شد.

وی با اشاره به این‌که یک عده در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه شهرداری اهر غیر از کارشکنی اقدامی دیگری انجام ندادند، افزود: لایحه بودجه یک برنامه پیش‌بینی و چشم‌انداز شهر و شهرداری است که احتمال دارد هم تحقق نیابد در حالی که این امر شامل بودجه دولت نیز می‌شود همان‌طور که می‌بینیم بودجه کامل دولت هم به طور کامل محقق نمی‌شود.

شهردار اهر ادامه داد: بودجه شهرداری اهر عمدتاً از طریق درآمدها شامل کمک‌های دولت و مردم، عوارض نوسازی ساختمان و خودرو، توافقات قانونی، اجاره بهاء، فروش املاک تملکی و … قابل تحقق است که ما پیش‌بینی کرده‌ایم تا امروز لایحه بودجه ۷۰ میلیارد تومانی تدوین و تصویب شده است از این‌رو هم بخش هزینه‌ها را نیز تعریف کرده‌ایم که حدود ۵۰ درصد بودجه شامل پروژه‌های عمرانی و خدماتی و ۵۰ درصد دیگر نیز شامل هزینه‌های جاری شهرداری اهر از قبیل حقوق پرسنل و نیازهای ضروری این مجموعه می‌شود.

سرقینی اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند شهرداری اهر زمین می‌فروشد تا حقوق پرسنل را پرداخت کند باید عرض کنم این‌گونه نیست، اولاً شهرداری اهر زمین آن‌چنانی ندارد که بگوییم از محل فروش آن ۱۸ میلیارد تومان درآمد به دست می‌آوریم و حقیقتاً اگر کل زمین‌های شهرداری اهر را به فروش برسانیم نهایتاً ۵ میلیارد تومان می‌شود، از این‌رو اگر قرار باشد از محل فروش زمین بتوانیم پروژه عمرانی اجرا کنیم ابتدا باید زمین تملک کنیم تا بتوانیم به فروش برسانیم از طرفی هم هزینه فروش زمین فقط صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی، مهم‌ترین پروژه عمرانی پیش‌بینی شده در بودجه سال ۹۹ شهرداری اهر را تکمیل جاده کمربندی غربی اهر عنوان کرد و گفت: جاده کمربندی غربی اهر با مشارکت شرکت ملی مس ایران و شهرداری اهر احداث می‌شود که طبق تفاهم‌نامه، شرکت ملی مس ایران ۵ میلیارد تومان از بابت تامین قیر به تکمیل این جاده تخصیص می‌دهد و تا امروز ۵۰۰ میلیون تومان آن واریز و صرف خرید قیر شده که تماماً در کارخانه آسفالت موجود است.

شهردار اهر ابراز داشت: کمربندی غربی اهر از مقابل گلزار شهدا تا میدان شهید یارپرور بوده که زیرسازی بخشی از جاده کمربندی آماده شده و منتظر مساعد شدن وضعیت جوی هستیم تا عملیات آسفالت‌ریزی را شروع کنیم.

سرقینی بابیان اینکه فاز ۲ ساختمان اداری شهرداری اهر در راستای تکریم ارباب‌رجوع و جلوگیری از سردرگمی شهروندان کلنگ‌زنی و احداث می‌شود، گفت: تجمیع ساختمان شهرداری اهر محاسن زیادی داشت به عبارتی تا زمانی که در عمارت شهرداری مستقر بودیم به واسطه آن ترافیک در هسته مرکزی شهر قابل توجه بود و ارباب‌رجوع بین ساختمان قدیم و جدید شهرداری اهر علاف می‌شدند و تنها معاونت خدمات شهری در ساختمان چایکنار دایر است که مراجعه کننده‌ای هم ندارد و با  مردم سر و کار ندارند.

وی تصریح کرد: در زمینه تجمیع ساختمان شهرداری اهر، عده‌ای گفتند شهرداری اهر از عمارت تاریخی رفت و بنا مخروبه می‌شود و عتیقه از دست دادیم، در حالی که اگر می‌خواهیم از عمارت تاریخی شهرداری اهر حفاظت کنیم بهتر بود که فضا را خلوت می‌کردیم تا آسیبی به آن نرسد هرچند معتقدم شهرداری باید بروز باشد.

شهردار اهر از ادامه مسیرگشایی «خیابان آزادگان» در سال‌جاری خبر داد و گفت: ادامه مسیرگشایی «خیابان آزادگان» را کلید زده‌ایم تا بتوانیم به مطالبه حداقل دو دهه‌ی اخیر مردم پاسخ مثبت داده باشیم از این‌رو طی هفته‌های آینده اقدامات شهرداری اهر در این پروژه مسیرگشایی قابل رویت خواهد بود.

سرقینی با ذکر اینکه خیابان چایکنار شرقی از جمله مطالباتی است که شهروندان پیگیر تکمیل آن هستند، افزود: مسیرگشایی و احداث خیابان چایکنار شرقی می‌تواند رفت و آمد مردم را تسهیل کرده و بر ترافیک تاثیرگذار باشد که در این خیابان عمده تملک‌ها را از طریق توافق با مالکین خواهیم داشت.

وی، تکمیل کمربند جنوبی، آسفالت‌ریزی تقاطع خیابان‌های نادرقوجا و بهار از دیگر پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرداری اهر در سال‌جاری ذکر کرد و گفت: شهرداری اهر در سال‌های گذشته با دریافت هزینه خودیاری از ساکنین ۵۵ کوچه، نسبت به آسفالت‌ریزی آنها متعهد شده بود ولی آن‌طور که باید و شاید نتوانسته بودند آسفالت کنند که در اواخر سال گذشته حدود ۱۵ کوچه‌ای که شهرداری نسبت به آنها متعهد شده بود را آسفالت‌ریزی کردیم و ۴۰ کوچه را نیز به زودی آسفالت‌ریزی می‌کنیم.

شهردار اهر با تاکید بر این‌که تبدیل خیابان طالقانی به پیاده‌راه به منظور زیباسازی سیمای شهری را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: طرح این پیاده‌راه را به شرکتی واگذار کردیم که پس از طراحی جهت نظرخواهی از مردم در سطح شهر به نمایش درخواهد آمد و پس از این‌که مردم قبول کردند و شورای شهر تایید کرد به مرحله عملیاتی شدن وارد می‌شود.

سرقینی از تقدیم لایحه ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و محصولات بومی و شهربازی در پارک ولایت به شورای اسلامی شهر اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با موافقت شورای شهر اهر، شهربازی و گذر مفاخر در پارک ولایت راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/