به گزارش اهرامروز، مسعود پزشکیان در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در تالار مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تأکید بر اینکه بارها از مدیران خواسته‌ام تا نامه امام به مالک اشتر را به‌عنوان منشور حکومت اسلامی نصب‌العین قرار دهند، اظهار داشت: مدیر با تمام وجود به مردم مهر بورزد.

وی بابیان اینکه کسی که به استان می‌آید باید با تمام وجود خدمت کند افزود: اگر حاکمان ما این موضوع را در دستور کار قرار می‌دادند، جامعه ما این نبود.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه محور اصلی ما در تحریم‌های امروز باید حمایت از تاجران و صنعتگران باشد گفت: باید قوانین طوری باشد که اینها بتوانند کار کنند. اگر صنعتگران ما نتوانند کار کنند، پولی وجود ندارد که به فقرا کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تنها جایی را که نشانه رفته، از بین بردن اقتصاد و تجارت است، ابراز داشت: دشمن می‌خواهد اشتغال، درآمد و صنعت را زمین‌گیر کند تا اقتصاد ما را دچار مشکل کند ولی نباید بگذاریم این امر اتفاق افتد و باید پوزه آمریکا را به خاک بمالیم و برای همه راه‌های بسته راه بیابیم.

پزشکیان مثلث مدیریتی که کوه‌ها را می‌تواند جابجا کند، «ایمان و باور»، «علم» و «انسجام و وحدت» عنوان کرد و گفت: همه باید در جهتی گام برداریم که آگاهانه و عالمانه حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اختیارات را باید به استان بدهند و این را پیگیر هستیم، گفت: چه کسی گفته که به‌اندازه کارشناس تهران کارشناسان ماتوان ندارند؟ در منشور حکومت امام علی (ع)، آن حضرت به مالک اختیار داده و در برابر آن پاسخگو بود.

وی افزود: نمی‌شود استاندار گذاشت و اختیارات نداد، افرادی که در استان هستند، به امورات استان آگاه‌تر هستند بنابراین باید به استان اختیار دهند که اگر چنین شود، خودمان می‌توانیم هر مشکلی را از سر راه برداریم.

پزشکیان با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند در برابر این وحدت، ایمان و علم بایستد تصریح کرد: می‌توانیم در منطقه بهترین باشیم به‌شرطی که باور داشته باشیم و عمل کنیم و شعار ندهیم.

انتهای پیام/