به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابراهیم نصیری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در جلفا، از آغاز پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از عصر امروز همزمان با روز جهانی تئاتر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه رسمی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور رئیس دفتر تئاتر خیابانی کشور در حال برگزاری است افزود: اجرای موسیقی و چند تئاتر خیابانی برای گردشگران حاضر در ارس در افتتاحیه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هنرمند تئاتر از گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی از ۷ فروردین در منطقه آزاد ارس ۵۰ مورد اجرا خواهند داشت گفت: گروه‌های مختلف تئاتری از مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و ارس و گروه‌هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافته اند و در جلفا حضور دارند.

دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، با یادآوری اینکه این جشنواره از ۷ فروردین تا ۹ فروردین ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: روز ۱۰ فروردین هم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد و گروه‌های تئاتری برتر معرفی می‌شوند.

وی داوران این جشنواره سراسری را مورد اشاره قرار داد و گفت: سامان خلیلیان، استاد نادر برهانی مرند و استاد ایوب آقاخانی داوری پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را بر عهده خواهند داشت.

نصیری با اشاره به برگزاری چهار دوره گذشته این جشنواره در ارس خاطر نشان کرد: منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های فراوان فرهنگی برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی دارد و باید این موضوع در جلفا تقویت شود.

معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس افزایش تعداد گردشگران نوروزی ارس را چشمگیر دانست و ابراز داشت: زبان هنر برترین زبان انتقال فرهنگ و فرهنگسازی است و بر تقویت هنرهای نمایشی در ارس توجه ویژه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره پتانسیل تبدیل شدن به جشنواره بین المللی را دارد گفت: امیدوارم با استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر خیابانی ارس زمینه استمرار و حتی بین المللی شدن این جشنواره را فراهم شود.

انتهای پیام/