به گزارش خبرنگار اهرامروز، بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت چهارمین سالگرد تاسیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر؛ کارگاه عکاسی با حضور دکتر کمال الدین شاهرخ روز جمعه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در سالن کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری برگزار شد.
این کارگاه آموزشی که با عنوان نقره های ماندگار برگزار گردید مسایلی همچون عکس ماندگار و نحوه ارائه به جشنواره ها؛ تاثیر عکس خوب در فرآیند داوری جشنواره ها؛نقش عکاسی مستند و فتوژورنالیسم در پیروزی انقلاب اسلامی و باز خوانی تصاویر مستند انقلاب و … تشریح و به نمایش گذاشته شد. همچنین توضیحات لازم در خصوص نحوه عکاسی و ارایه مجموعه عکس در موضوعات مختلف برای حاضرین تبیین گردید.
کمال الدین شاهرخ مدرس دانشگاه و از جمله عکاسان دفاع مقدس میباشد و مسئولیت های اجرایی و فرهنگی مختلفی را به عهده داشتند که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

– مدیر واحد عکس بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت
– رئیس انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان ایران
– عضوهیات مدیره انجمن عکاسان ایران
– فعالیت های اجرایی وفرهنگی از جمله:

– عکاس خبری ومستند اجتماعی
– خبرنگار وعکاس رویدادهای انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ میلادی) و شرکت در بیش از ۱۰ عملیات جنگی دوران دفاع مقدس به عنوان عکاس
در اثنای برگزاری کارگاه اموزشی ؛ محمودی فرماندار اهر همراه با چند نفر از مسئولین شهرستان در جلسه حضور یافته و از نزدیک در جریان روند بخشی از فعالیت های انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر قرار گرفتند.
این کارگاه سومین کارگاه آموزشی بود که در سال جاری به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با مشارکت آموزشگاه هنرهای تجسمی باخیش و کانون بسیج هنرمندان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر؛بعد از ورکشاپ های آقای افشین بختیار و خانم منصوره معتمدی در شهرستان اهر برگزار شد.