به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در مراسم روز دانشجو و هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور واحد اهر ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: این روز را به‌تمامی دانشجویان و اساتید که در حوزه علم و فناوری تلاش و کوشش کرده و به‌نوعی به ترقی جایگاه علم در جامعه کمک می‌کنند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی بابیان اینکه سرمنشأ بسیاری از تحولات قبل از انقلاب، حرکت‌های دانشجویی بود گفت: با مراجعه به مرداد ۱۳۳۲ و تحولات بعدازآن، می‌بینیم که حرکت‌های دانشجویی فراوانی در ایران انجام‌شده و سبب شهادت ۳ دانشجوی انقلابی و زخمی شدن تعداد دیگری از این عزیزان شده است که به همین دلیل نیز روز ۱۶ آذرماه هرسال به این مناسبت و برای گرامیداشت شهدای والامقام، به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است.

فرماندار شهرستان اهر با بزرگ خواندن نقش دانشجویان در انقلاب اسلامی ملت ایران عنوان کرد: دانشجویان چه در دوران قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با جان‌فشانی در عرصه‌های مختلف و در جریان هشت سال دفاع مقدس، از آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده و نقش و تأثیر بزرگی در این زمینه از خود به‌جای گذاشتند.

محمودی با اشاره به هفته پژوهش ابراز داشت: به‌نوعی تحقیق و پژوهش در هر کشور بنیان و اساس حیات آن کشور محسوب می‌شود وظیفه اصلی دانشگاه نیز تحقیق و پژوهش و تولید علم درزمینهٔ های مختلف است دانشگاه و دانشجوی بدون تحقیق نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف پژوهشی در کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تحقیقات، پژوهش‌ها و اختراعات متعددی در شهرستان اهر و منطقه انجام می‌شود و ما می‌توانیم نشانه‌های آن را در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی مشاهده کنیم که شهرستان اهر با ارائه بیش از ۴۰ اختراع در این واقعه نقش پررنگی داشت.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: به‌عنوان نمونه می‌توانیم به پژوه سرای دانش‌آموزی خیام که زیر نظر آموزش‌وپرورش است اشاره‌کنیم دانش آموزان مقطع متوسطه در این پژوه سرا اختراعات متعددی دارند و همواره ایده‌های جدیدی تولی می‌کنند که باعث افتخار و بالندگی است.

محمودی بابیان اینکه در صورت توجه کافی به بحث و تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و جامعه شاهد کاهش بیکاران تحصیل‌کرده خواهیم بود اضافه کرد: درواقع می‌توان گفت هفته پژوهش می‌تواند این را به ما القا کند که هر دانشجو در جای خود یک محقق و پژوهشگر است لازمه تحصیل و علم‌اندوزی بحث تحقیق، علم‌اندوزی و پژوهش است در دانشگاه‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای به بحث تحقیق و پژوهش انجام گیرد.