به گزارش خبرنگار اهرامروز، به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی مصائبی عصر امروز در آیین غبارروبی امام زاده سید ابراهیم مراغه اظهار داشت: یک میلیون نفر از طرح آرامش بهاری بارگاه امام زاده های آذربایجان شرقی بهره مند شدند و در این طرح زائران و مسافران نوروزی در برنامه‌های این طرح شامل قرآن،خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی،غرفه‌های مشاوره و عفاف و حجاب شرکت کردند.

وی افزود: هدف اصلی این طرح معرفت افزایی، ایجاد نشاط و آرامش بهاری بین مردم و گردشگران در جوار امامزادگان است که همه ساله از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح سراسری آرامش بهاری در ۵۶ امام‌زاده آذربایجان شرقی با حضور ۸۰ نفر روحانی و مبلغ اعزامی از قم و استان در طول ایام نوروز اجرا شد که در این طرح روزانه ۴۰۰ زائرسرا امام‌زاده استان در ایام برای اقامت شبانه روزی در خدمات زائران نوروزی بود.

مصائبی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در استان تصریح کرد: خیمه معرفت در امامزادگان استان برپا شدند که چندین برنامه فرهنگی به ویژه بخش کودک و نوجوان، چندرسانه‌ای، مشاوره خانواده و مشاوره مذهبی اجرا شد که هدف اصلی این طرح، معرفت افزایی کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی  در ادامه خاطر نشان کرد: امسال طرح آرامش بهاری در استان نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر برگزار شد و مردم نیز با توجه به نشاط معنوی این طرح و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، استقبال چشمگیری از این طرح داشتند

وی در ادامه گفت: با اجرای طرح احیای موقوفات ۳ هزار رقبه موقوفه در آذربایجان شرقی سنددار می‌شود و در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار رقبه موقوفه در استان سند دارشده بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به سنددار شدن کلیه موقوفات در استان، ابراز کرد: تعداد موقوفات در آذربایجان شرقی بیش از ۲۰ هزار رقبه است که ۷۰ درصد از آنها تا کنون سنددار شده است.

انتهای پیام/