به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم سعید شبستری خیابانی ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی استقرار موکب‌های آذربایجان شرقی و هماهنگی ارائه خدمات به زائران ایرانی اربعین حسینی در مرز عراق با اشاره به اینکه مراسم اربعین بزرگ‌ترین مانور اقتدار شیعیان است اظهار کرد: این مراسم بزرگ‌ترین پایگاه معنوی برای شیعیان است که باید در مقابل دشمنان، تحریفات و افرادی که همیشه خواهان ذلت مسلمانان است به مانور عزتمندی، اقتدار و وحدت جامعه مسلمانان تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم اربعین هر سال با عزتمندی و اقتدار بیشتری برگزار شود افزود: باید بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف، زمینه ساز تسهیل ورود به کشور عراق و تأمین امنیت زائرین باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی در ورود و خروج زائران ایرانی و خارجی اربعین باید مد نظر قرار گیرد ابراز داشت: موکب‌ها و زائرین استان هم باید در مورد تهدیدات امنیتی هوشیار باشند.

شبستری با بیان اینکه هر دو موکب آذربایجان شرقی در خارج از ایران و در بصره و سامرا مستقر شده است تصریح کرد: دستگاه‌ها باید از هم اکنون مجوزهای لازم را برای تردد و حضور در عراق دریافت کنند تا در ایام اربعین با مشکل اعزام نیرو و تجهیزات مواجه نشویم.

انتهای پیام/