به گزارش خبرنگار اهرامروز، رضا رحمانی در آیین کلنگ‌زنی مجتمع ذوب فولاد نگین اهر با اشاره به اینکه زمین در شهرک‌های صنعتی صرفاً برای احداث کارخانجات واگذار می‌شود اظهار داشت: وقتی فردی از شهرک صنعتی جهت احداث کارخانه یا واحد خریداری کرده و تغییر کاربری می‌دهد حق فروش ندارد به دلیل اینکه این امر زمین‌خواری تلقی می‌شود.

وی افزود: بنده به عنوان وزیر صنعت، اختیارات لازم را جهت اعمال حداکثر تخفیف در واگذاری زمین در شهرک صنعتی اهر و حداکثر تقسیط زمین‌های واگذار شده را به فرماندار شهرستان تفویض می‌کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با این وجود انتظار می‌رود زمین‌هایی که واگذار می‌شود صرفاً به کسانی باشد که عزم جدی برای احداث کارخانه یا واحد صنعتی دارند و بنده اعلام می‌کنم در صدور مجوزها نیز محدودیتی قائل نمی‌شویم.

رحمانی بابیان این‌که دولت برای رونق صنعت در مناطق محروم کشور تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: جایگاه صنعتی اهر بیش از این‌هاست لذا انتظار ما این است که مسئولان مربوطه با تحرک و فعالیت‌هایشان جایگاه صنعتی شهرستان اهر را احیا کنند.

وی در پایان با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس گفت: هیچ کس هم نداند ما می‌دانیم پیگیری‌های آقای عبدالهی بوده تا پروژه‌های بزرگی همچون آهک هیدراته، مجتمع فولاد و ذوب چدن در شهرک صنعتی اهر احداث شود و از این بابت که با ما همکاری کردند سپاسگزارم.

انتهای پیام/