به گزارش خبرنگار اهرامروز، فریده حقایی در همایش تجلیل از آموزگاران فعال در زمینه درس پژوهی و رتبه‌آور در آذربایجان شرقی که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش اهر برگزار شد با اشاره به اینکه یکسری از ماموریت‌های معلمان در آموزش و پرورش به طرح تبدیل شده است اظهار داشت: تبدیل برخی از ماموریت‌ها به طرح یا بخشنامه باعث می‌شود تا معلمان فکر کنند از آنها ماموریت‌های خارج از حیطه خواسته می‌شود.

وی از تشکیل کمیته علمی فی‌مابین اداره‌کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای آن است که طرح‌ها و بخشنامه‌ها به دانشجویان تربیت معلم از دوران دانشجویی آموزش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش قرار است تا طی نامه‌ای به استان‌ها اعلام کند تا نواحی و مناطق آموزش و پرورش به مدارس کمتر بخشنامه ارسال کنند این در حالی است قبول داریم از آموزش و پرورش به مدارس بخشنامه‌های متعددی ارسال می‌شود.

حقایی بابیان اینکه بنده مخالف ارسال بخشنامه‌های متعدد به مدارس استان هستم، گفت: وقتی معلمی سی‌سال وظیفه انجام امور تربیتی دارد باید خود برنامه داشته باشد و حتماً لازم نیست تا برای معلمان و مدیران مدارس بخشنامه ارسال کنیم.

وی، توانمندسازی حرفه‌ای معلمان را از ماموریت‌های اصلی دوره ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دانست و گفت: یکی از راهکارهای توانمندسازی حرفه‌ای معلمان «درس‌پژوهی» است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: با وجود معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و مدارس توانمند دیگر نیازی به پشتیبانی ستادی آموزش و پرورش نیست و اگر نیروهای آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تزریق شود ۵۰ درصد توانمندسازی معلمان قابل حل خواهد بود.

حقایی با تاکید بر اینکه سند اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش به استان‌ها و شهرستان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است، یادآور شد: در راستای اجرای سند اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح تدبیر در مدارس استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود و از این پس ستاد آموزش و پرورش با نواحی و مدارس با زبان سند تحول بنیادین صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/