به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به این‌که بیانیه گام دوم انقلاب منشوری با اهمیت بوده و بایستی برای تحقق آن همگان احساس مسئولیت کنند، اظهار داشت: بی‌توجهی و غفلت به بیانیه گام دوم انقلاب باعث می‌شود تا متضرر شویم چراکه مقام معظم رهبری با نگاه به گذشته و آینده این بیانیه را تدوین و تنظیم کرده‌اند.

امام جمعه اهر، بیانیه گام دوم انقلاب را دستورالعملی برای مسئولان، مردم و دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی دانست و افزود: دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، بخش خصوصی، آحاد مردم، شخصیت‌های حقیقی، حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی و علمی هر یک به اندازه‌ای در قبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه خطیری دارند و بایستی همانند شعار سال برای عملیاتی شدن این بیانیه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر در رابطه با عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب جلسات، نشست‌ها، گفتمان‌سازی و … برگزار نکنیم، بیانیه گام دوم انقلاب به وادی فراموشی سپرده می‌شود و زیان و آسیب این بی‌توجهی به خودمان خواهد رسید.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم داشتن رفتار معنوی و اخلاقی مسئولان در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده‌اند، گفت: باید در گزینش‌های مدیران توجه کافی صورت گیرد و افراد در خور شان نظام جمهوری اسلامی بر مدیریت بیایند و در انتخاب‌ها معیارهای مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری لحاظ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر بابیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به میدان دادن به انسان‌های ارزشی تاکید شده است، گفت: یکی از وظیفه‌مان در بیانیه گام دوم انقلاب این که با مهاجمین ضد ارزشی در فضای مجازی و حقیقی مقابله و مبارزه است نه این‌که به مهاجمین ضد ارزشی میدان دادن و همسو شدن با آن‌هاست.

وی تصریح کرد: برخی اشخاص بی‌جنبه بر روی کار آوردن برخی افراد ضد ارزشی یا حداقل بی‌تفاوت که با اساس انقلاب و نظام اسلامی در تضاد است یکی از دلایل از بین رفتن معنویت و اخلاق در جامعه است.

امام جمعه اهر، با تاکید بر اینکه تقویت اخلاق و معنویت در جامعه نیازمند «جهاد» است، ابراز داشت: با توجه به انتخابات پیش‌رو، همه مطلع‌اند که در انتخابات چقدر حق‌کشی،  چقدر شخصیت افراد خُرد می‌شود، چقدر ترور شخصیت می‌کنند، چقدر اصراف می‌شود در عین حال که انتخابات حرکتی بزرگ و ملی در نظام جمهوری اسلامی است و انتخابات مهم‌ترین رکن حکومت مردمی ایران بوده که کشور به دست مردم اداره می‌شود.

حاجی‌زاده، ورود حکومت به جریان‌سازی «اخلاق و معنویت» را ضروری دانست، افزود: متاسفانه انتخابات با آن‌که سرنوشت کشور را تعیین می‌کند ولی آسیب‌ها به قدری است که افراد ارزشی، انقلابی و متدین به خاطر آبروی‌شان از حضور در عرصه رقابت‌های انتخابات امتناع می‌کنند چراکه از ترور شخصیت و حق‌کشی‌ها می‌ترسند.

وی بابیان اینکه برخی از کاندیداهای انتخاباتی راضی به ایثار در حق همدیگر نیستند، گفت: در بحث انتخابات همه که نمی‌توانند پیروزی میدان شوند لذا بعضاً ائتلاف کرده و یک نفر از کاندیداها را به عنوان گزینه ائتلاف معرفی می‌کنند اما در این میان برخی که اصلاً شانس پیروزی ندارند می‌گویند یکه‌تاز میدان رقابت انتخاباتی هستند و در عین حال شناختی از ایثار برای مردم ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اضافه کرد: متاسفانه بعضاً می‌بینیم همشهریان به خاطر برخورد خودروهایشان به جای این‌که همدیگر را تحمل کرده و با مهربانی رفتار کنند کار را به نزاع می‌کشانند در حالی که این رفتارها در شان مردم ما نیست.

انتهای پیام/