به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر با اشاره به اینکه خدماتی که برای روستائیان ارائه می‌شود ضعیف بوده و خدمات ارائه‌شده به عشایر ضعیف‌تر از روستاها است، اظهار داشت: نمی‌گوییم خدمات به عشایر داده نمی‌شود بلکه سخن ما این است که باید عشایر حداقل خدمات را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارتخانه‌های ذی‌ربط تعیین‌شده متأسفانه عشایر را از استفاده از تسهیلات این قانون محروم می‌کند و حتی آیین‌نامه توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جامعه عشایر را محروم می‌سازد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه عشایر که جزو فقیرترین قشرهای جامعه هستند اما در عین حال به‌نظام و کشور وفادارترین هستند، گفت: آیا دور از شأن نیست که عشایر از حداقل‌ترین خدمات هم محروم بمانند؟

عبدالهی در ادامه با ذکر اینکه شکایت دستگاه و نهادی از عشایر و دادگاهی کردن آن‌ها ذهنیت خوبی در جوامع عمومی برای دستگاه‌ها و نهادها ندارد، تصریح کرد: چطور می‌شود در شهرستانی و استانی قوانین را به نفع مردم تعبیر می‌کنند اما وقتی در استان ما و شهرستان ما همان قانون این‌چنین تعبیر نمی‌شود پس بنا بر این باید علت معایب مشخص شود که اشکال کجای کار است.

وی بیان کرد: در بحث شیوع بیماری تب برفکی دامداران روستایی و عشایری بیشترین خسارت را متحمل شدند اما متأسفانه حتی بخشی از خسارت دامداران نیز جبران نشد و از طرفی دامداری می‌گفت فلان میزان خسارت تب برفکی بر ما تحمیل‌شده اما آن را سازمان دامپزشکی قبول نمی‌کرد و به دلیل اینکه دامپزشکی در زمان مورد نیاز نتوانسته بود واکسن وارد کند خسارت هنگفتی به دامداران وارد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ابراز تأسف از اینکه دامداری سنتی در کشور رو به فراموشی است، گفت: در راستای احیای دامداری سنتی می‌بایست دولت، مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط با همفکری برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

عبدالهی بر لزوم تسهیل در رفع موانع اداری جامعه عشایر تأکید و خاطرنشان کرد: جامعه عشایری به لحاظ اینکه هنگام مراجعه به ادارات درگیر بروکراسی اداری می‌شوند از ادارات فرار می‌کنند و از سوی دیگر نیز نه بلد هستند در کشور اختلاس کنند و هزینه‌ای هم برای کشور ندارند بر همین اساس باید این قشر ستایش کنیم.