به گزارش خبرنگار اهرمروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جشن گل‌ریزان شهرستان اهر ویژه زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد بابیان اینکه خیّر بودن تنها به‌منزله داشتن کارخانه، شرکت و سرمایه مادی آن‌چنانی نیست بلکه همه می‌توانند خیّر باشند، اظهار داشت: خیّران که دورهم جمع می‌شوند تا گره از گره‌های زندانیان بگشایند ارزشمند است و بر اساس گزارش رئیس دادگستری، آزادسازی ۵۹ زندانی از زندان اهر اقدامی مبارک به‌حساب می‌آید.

وی افزود: باید به خیران شهرستان اهر و منطقه ارسباران آفرین گفت چراکه با همدلی و وحدت کنار همدیگر قرار می‌گیرند تا مشکلات مردم منطقه را حل کنند که با این اقدام خیرین دین‌داری و ولایتمداری و تبعیت از ولایت ائمه اطهار(ع) تجلی می‌یابد.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه زمانی می‌شود در کشور زندانی نداشته باشیم که همه در جامعه تربیت‌یافته باشند و با مبنای دینی زندگی کنند، گفت: اگر می‌خواهیم به جامعه‌ای ایدئال و آرزوی داشتن آن را داریم دست‌یابیم که شاید اگر ما نتوانیم به آن دست‌یابیم برای نسل‌های آینده زمینه‌ساز باشیم و آن جامعه مهدویت می‌گویند.

حاجی‌زاده ادامه داد: یکی از موضوعات پر آیه در قرآن کریم موضوع انفاق بوده که با عناوین و تعابیر مختلف به آن اشاره‌شده و انفاق مهم است مخصوصاً در ماه مبارک رمضان، در ماه رمضان اعمال خیر بسیار با برکت است.

وی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی تکلیف اخلاقی و شرعی دانست، گفت: جشن گل‌ریزان از جمله اتفاقات و رویدادهای جامعه بوده که به‌واسطه آن و با مشارکت و اهتمام خیرین و اقشار مختلف مردم برگزار و زمینه آزادی زندانیان از بند زندان و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم و صمیمی خانواده فراهم می‌شود.

امام جمعه اهر ادامه داد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته با مساعدت‌های خیرین عزیز، مردم نوع‌دوست، گذشت شاکیان از حق خود و کمک مادی ستاد دیه استان، شاهد توفیقات خوبی بودیم و این اقدامات زمینه‌ساز آزادی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد که ناگزیر در زندان بودند آزاد شوند.

حاجی‌زاده بر لزوم حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند شهرستان اهر تأکید و خاطرنشان کرد: وقتی سرپرست خانواده بنا به دلایلی در زندان محبوس مانده و خانواده آن فرد به‌سختی گذران زندگی می‌کنند لازم است تا برای رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان نیازمند نیز همت کرده و در تأمین نیازهای آن‌ها سهیم باشیم.